Oct 26, 2010

~ rogol..dirogol..merogol...rela dirogol???~

salam semua
hari2 cheqna disuakan dengan masalah anak2 gadis remaja yang sudah terlanjur..
sampai naik muak rasanya
kadang terfikir..
kenapa anak2 gadis kita ni terlalu mudah menyerah diri..
kenal belum sampai sebulan...
nama lelaki pun tak tahu...
umur sang lelaki pun tak tahu...
adoi adik2...
panjang lagi langkah tarimu itu...
kenapa terlalu mudah menyerah diri????
bukan seorang yang meratah tubuhmu itu...
tapi..2,3 orang..
bukan waktu yang berlainan..
tapi waktu yang sama
dan yang sedihnya kau merelakannya..
skang semua lelaki itu lari
tinggallah dikau seorang diri..
mujur tidak memboyot perut itu...
kalau tidak...ape agaknya nasib bayi yang dikandung??
aduhhhh
adik2....
memang hidup hanya sekali..muda hanya sekali...
dan mati pun hanya sekali
jangan terlalu mengikut emosi kerana implikasinya tidak seindah yang diimaginasi
* still geram dengan klien tadi..huh!!!*
* selalu berdoa yang baik2....*

24 comments:

  1. adik tak pikir ker perasaan mak n ayah adik kalau dorang tahu

    adoi adik
    bertaubat laa

    ReplyDelete
  2. salam cheqna..tu lah mudamudi skrg..terlalu ikut nafsu..

    ReplyDelete
  3. kalo dah bebas sgt, camni la jadinya...tak leh ke dok umah je...study ke tolong mak masak ke...

    ReplyDelete
  4. tadi...buat maksiat atas bumbung..kene sergah..takut punye pasal.terus terjun dari tingkat berapa entah flat berkenaan....sekian innalillah...

    haih

    ReplyDelete
  5. Aduh.. makin seram dan ngeri mama memikirkan semua ini... :(

    ReplyDelete
  6. tabah cheqna hadap diorang nih kan... isk isk isk umo tak setahun jagung lagik...

    ReplyDelete
  7. gilo babeng..makcik ahkak polis, dulu dia amik kes² macam nilah..tp skang ni tuka bukit aman..

    kalau balik rumah kan, mesti dia cite sikit² pasal kes² dia..kes macam cheqna ni dah belambak..suke same suke tp last² buat repot gak, bongok..

    ReplyDelete
  8. salam..

    pengaruh kwan2 dan kurang pemantauan ibu bapa..

    ReplyDelete
  9. kadang takut tgok anak2 bangsa kita :(

    sedih, kemajuan dunia tak seimbang dengan kemajuan insan:(

    ReplyDelete
  10. Dia orang tu sebenarnya bangga dapat buat cam tu ..betul dok cheqna.
    Sian cheqna...mereka dan kelaurga mereka tak malu ke?

    ReplyDelete
  11. salam..
    kesiannya anak dara
    sekarang..risaulah
    bila ada anak dara besar nih..

    ReplyDelete
  12. cik noor

    moga2 adik2 ni bertaubatla...
    dan tugas cheqna membimbing mereka agar tidak lagi melakukan perbuatan terkutuk itu..

    ReplyDelete
  13. attys
    betul kak...
    ikut bnafsu..konon nak mencuba...
    akhirnya diri sendiri merana

    ReplyDelete
  14. eMMe
    tak bebas jugak...
    susah mak ayah skang ni..bagi muka sangat salah...kongkong sangat pun salah.....
    cabaran yang sangat tinggi dalam mendidik anak2

    ReplyDelete
  15. queen
    ye ke??
    ya allah....
    moga allah mengampunkan dosa orang2 itu...

    ReplyDelete
  16. tiniey
    sangat mencabar dalam mendidik anak2 buat masa skang
    dan tak berani nak fikir 10 tahun akan datang...

    ReplyDelete
  17. kakcik...
    mama...cheqna lagi la....semua perasaan bercampur baur..
    tapi moga allah melindungi kita semua

    ReplyDelete
  18. ajee

    demi kerja dan juga niat membantu mereka yang terlanjur..
    tapi susah gak kalau kita je yang bersungguh tapi adik2 ni masih tak sedar2...sangat2 mencabar...

    ReplyDelete
  19. azrina aka jaijina
    suka sama suka sekali pun kalau masih bawah umur tetap dicaj rogol...

    ReplyDelete
  20. sekamar rindu
    pengaruh kawan2 satu hal...
    pemantauan dari ibu bapa satu hal...tapi kalau dah kuar rumah kul 1,2 pagi time org tidur..camana lagi mak ayah nak pantau???

    ReplyDelete
  21. hana faza

    sangat2 menyedihkan..apatah lagi kalau hana sendiri yang tengok....

    ReplyDelete
  22. kak wan

    ibu...mak ayah dah tak tahu nak buat camana lagi...
    bangga yang makan diri...

    ReplyDelete
  23. zulkbo
    ngan anak2 gadis ni kena main tarik tali..tak leh garang sangat tak leh lembut sangat....
    setiap kali marah anak kena bagitahu kenapa...jangan hanya marah semata2.....

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~