Oct 18, 2010

~ membuang duit di sini..~

salam semua
jumaat dan sabtu cheqna tidak bersiaran..pun tak sempat tengok belanjawan..
cheqna g mana??
ni ha....
cheqna membuang duit disini..bukan duit cheqna pun..duit adik cheqna..


cheqna ngan family datang sini...untuk apa?????

beli barang kahwin adik...perghhh rambang mata milih barang weh......cantik2 dan harga murah...
banyak gak adik beli barang..cheqna,ma,ila, n mak sedara ngan mr black..ira n tunang dia ngan frontier...kami masuk area kul 230pm..kuar area 530pm...yang beshnya..masa kat pintu kuar tu kan ada sekatan....sah2 kena chek bonet...
diorang tengok resit hampir 3k membeli so kena cukai 10%...sah2 kena 300 kan..cheqna tak cakap banyak..
"ala..100 je la...2 buah kete ni orang sama je"
"tak leh kak" jawab si pemeriksa  tu
"boleh dok boleh atas cik belaka" cheqna menjawab balik
"deal..100 jah..barang nok nikoh jah..bukan barang nok niaga..begheh neh"cheqna mengusha lagi
"kak...tok leh ni..."kata budak itu lagi..
"oloh...atah awok jah eh"
budak lagi sorang tu tetiba menjampuk
"k lah kak..bayarla"
jadinya cheqna bayar 100 jela..eh bukan cheqna bayar..adik cheqna..ira yang bayar
selama ni cheqna pergi tak pernah kena cek2 bonet ni...tapi mungkin kali ni sebab dah lebih kul 5 kang....

harusla tuan tanah enteprem....ngan sepupu..kan cheqna sepupu paling tua sulung lam family belah ma..haruslah sepupu2 yang lain kecik2 lagi..
erm..banyak gakla yang diborongnya...adik cheqna ira ni akan kahwin 251210 ni..jom r datang umah...ermm..ekceli cheqna dah bersedia dari segi mental dan fizikal bila nak g menjemput tuk majlis kahwin ni...sah2 orang akan tanya
"kenapa adik dulu kahwin ni???bakpe kakak tak lagi"
ok..soalan gini leh terima lagi..kita kasi soalan lagi pedas n sinis
"kakak tak laku ke???"
dan pasti akan dijawab oleh cheqna sebegini....
eh jap..nak jawab camana erk????ada suggestion???hahahahahahahahaha


29 comments:

  1. wah, teringt masa pi borong patung 'katak ' besar kat sana..hehehe

    cheqna jawab je mcm ni, sb laku sangat lah susah nak pilih mana satu..hehehe

    xpe cheqna, jodoh tu kan di tangan Dia.. anggap itu soklan standard utk semua orang atas dunia ni ye..

    ReplyDelete
  2. pandai cheqna kecek klate kan...hehehe...akak pon dah terror tau...meh kita kecek klate sama2...
    wah,byk nyoping kat rantau panjang...sblm ni akak gi takder laa check2 bonet ke apa...

    ReplyDelete
  3. hana faza

    aha kan..boleh gak jawap cam tu
    ok..begheh..=)
    skang ni bapak katak pun ada kat RP ni...

    ReplyDelete
  4. shida
    la kak..cheqna kan ic 03..sah2 la keno panda kecek kelate..
    sajo2 gegar botol budu kapung nung kalu kecek KL ni
    hahahahahaha
    lewat doh bena kak tu yang dio chek bagai tu..lamo ni cheqna g balik kul 2, 3 thok rajin caro pom...

    ReplyDelete
  5. Salam,
    Soklan standard la tu...baru sorang adik. Jawab je tengah tunggu anak raja ghopal mai minang hu hu hu

    ReplyDelete
  6. hadoiii ! banyaknye sopim! sib baik cheqna pndai psycho..hahahahaha

    eh, teringin nk jumpa cheqna.nt kalu org tanya cheqna jwb le, thn depan kawen la. jwb saje je biar dia senyap. mana tau ada jodoh betul cheqna kawen thn dpn.

    itule skill k.na nmasa xde pakwe dulu kalu org tanya soalan cepu mas tu..hehehehe

    ReplyDelete
  7. jawab je bulan dua belas.. deal..

    kan tau nak dinyatakan..

    ReplyDelete
  8. alaaa,
    awak jawab jek
    takde napsu nak kawen !!


    muakakaa..

    saya larikkks 10 batu kehadapan

    ReplyDelete
  9. salam..
    baru nak tanya yang last tu
    dah bagi jawapan..he he..moga anda selalu sihat..



    New Entry at www.zulkbo.com Lemak Manis | Roslan Madun|Lagu Rakyat

    ReplyDelete
  10. annys
    raja mana??
    raja gopal??
    no no no no no
    huhuuhuhuhuhu

    ReplyDelete
  11. marinahunny
    memang banyak...
    doh mari r kita ngedate nok dok???
    hehehehehehehe
    ok akan ku ikut skil itu..hahahahaha

    ReplyDelete
  12. yan
    dulu2 cheqna suka jawab 30hb2
    tahun tak tahu
    hahahahahaha

    ReplyDelete
  13. puan sri linda
    mana boleh jawab cam gitu
    ai normal ok..apatah lagi duk baca n3 panas akak lagi la ai membara
    muahahahahahahaha
    kejar 10 batu kehadapan..

    ReplyDelete
  14. zulkbo
    hehehehehehehe
    memintas sebelum dipintas..
    alhamdullillah cheqna sihat n harapnya cikzul pun sihat sokmolah..

    ReplyDelete
  15. bln 12 erk..nok g etek umah ye bleh dok?kih..kih..

    adik langkah bendul la ni..mitok la serba satu ($$$$$)hahha

    xpe cheqna jodoh kan ditgn tuhan..manalah tahu next year turn cheqna plk..bleh idah g skali lagi..

    ReplyDelete
  16. lepas ni shopping kena balik sblm jam 5 la ye...baru tak kena cek...

    kalo org tanya gitu cekna...cekna jawab je...bulan 3...taun jgn jawab...sbb taun cheqna je tau..

    ReplyDelete
  17. idah
    mari r..251210 nanti cheqna v kad neh..dok pun kalu cheqna g jalan ale ke GB kita jupe r...
    dok mitok mende pun idah..just mendoakan mereka bahagia selamanya
    owos..rasa macam juruh je cheqna hahahaha

    ReplyDelete
  18. ~asha~
    dok tau r kak betul dok teori cheqna tu..hahahaha tapi lame ni gitu r..kalu tubik belum kul 5 memang geng2 tu dok care suh akat bonet pum...
    insyaallah kak..doa2kanlah..

    ReplyDelete
  19. Jawab je cenggini 'nok laku guane.. kita tak penah menjual pong... kita bukang baghang... kita oghang' Boleh gitu? :)

    ReplyDelete
  20. memborong sakan nmpk nya...haa baru nk tnya nape adik dulu kakak nya lom..hehee ngan mare cheqna gurau2 je ye...

    ReplyDelete
  21. mama chik
    aha..boleh gak jawab cam gitu
    hahahahahaha

    ReplyDelete
  22. oo...main kate gitu, wase bengang tuh..ape hengat barang pasor kedai payang ke , laku dok laku...

    ReplyDelete
  23. fieza79
    kakaknya lum ada calon r kak..
    huhuhuhuhuuhu

    ReplyDelete
  24. ashie023
    hahahahaha
    panah tu....
    huhuhuhu
    orang comel macam kita dok leh bekeng2..rilek je...=)

    ReplyDelete
  25. Salam

    Jawab jew
    " belum sampai seru @ jodoh "

    Wow banyak nye borong. Nak g rantau panjang gak laa pi memborong
    hihihi

    Semoga majlis adik cheqna berjalan lancar. Amin

    ReplyDelete
  26. cik noor
    mehla memborong disini..
    besh..
    terima kasih ye =)

    ReplyDelete
  27. banyoknya soping sampai 3 riban, mesti besor majlis kahwin adik cheqna ni....

    kalau orang tanya, lain kali jawab jer tunggu makcik masuk minang...

    hahha....

    ReplyDelete
  28. ain
    kak eh tu baru khopeh2...
    dok masuk lagi beras bawang daging ayam....letih gok benonya...

    ReplyDelete
  29. best apaaaaaa langkah bendul!!
    dapat banyak hadiah ala2 hantaran gak!
    (adat kat tempat saya lah..)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~