Oct 17, 2010

~ membahasakan diri ~

salam semua
kali ni cheqna nak sentuh bab bahasakan diri..
kita berblog kan...ada yang suka bagitahu umur ada yang suka berahsia..tak kisahlah itu hak masing2 kan.. cumanya bagi cheqna agak sukar untuk memanggil la..means cheqna bahasakan seseorang blogger tu la.. takkan nak bahasakan AKU KAU pada kali pertama kenal kan??bagi cheqna agak kurreng la sket..tak tahulah anda semua..
kalau cheqna..di alam nyata sekalipun..kalau kali pertama berjumpa mesti cheqna akan bahasakan diri as a SAYA...ntah rasa macam biadap je kali pertama terus menggunakan AKU KAU...bagi cheqna la..AKU KAU ni kalau kita dah mesra ngan seseorang tu..or kenal dah lama ok la kot....
ok..ni pandangan cheqna je ok....pandangan anda semua mungkin berbeza kan????masing2 ada pandangan dan pendapat tersendiri..
anda plak???
kakiku punya nota : cheqna lahir tahun 83..jadi...anda sendiri tahula ye nak bahasakan diri sendiri sebagai apa...akak..adik..abang( abang????) pakcik makcik..ayahanda..bonda...mama..ibu..encik..cik..puan...dan yang sewaktu dengannya...=)

17 comments:

  1. kiter sama umur kan cheqna..kan..kan...

    tu ar kdg risau gok kalu pggl org nama ajer sdgkan dia lebih tua pd kiter..
    kalu ckp AKU & MUNG ngan org tertentu jer cam kwn rapat..tp lebih suka saya ar..aku ni bunyi cam kasor sket..

    ReplyDelete
  2. sebaya adik akak je..tapi tak kisah la org nak pangey akak ke tak...sbb lebih kurang je tu...ehehehe...

    ReplyDelete
  3. so far kalau blogger tu selang setahun dua dengan akak, kami bahasakan diri dengan nama memasing...

    kalau tua 4-5 tahun tu akak lebih suka panggil dia kak (nama dia). baru la ada rasa hormat giteww kan....

    ReplyDelete
  4. idah

    kita sebaya...tapi idah dah ada baby huhuhuhuhuhu
    tu r...cam ngaso sket kalu kali pertama jupe or cakap guna aku mung doh..

    ReplyDelete
  5. ~asha~
    tetap nak panggil akak..
    bunyi cam hormat sket kan????

    ReplyDelete
  6. ain
    tu la kak...
    rasa hormat sket n jenih sket kalu kita panggil kak tuk orang yang lebih berusia dari kita ni....

    ReplyDelete
  7. silver tau takpe
    hehehehehehe
    blog tuk nege eh???

    ReplyDelete
  8. dikna,
    org klate mmg ssh nak bahasa diri aku kalau belum betul2 rapat kot..

    ReplyDelete
  9. well,
    awak boleh panggil saya
    Datin
    or Mem
    or Puan Sri

    takper...saya tak kisah .. miahahaa

    ReplyDelete
  10. salam..
    rasanya betul dah apa kata
    anda itu cik adik..bersopan santun
    budaya kita..orang melayu

    ReplyDelete
  11. hamizah
    wah sukanya bila dipanggil dikna..
    ala2 manja gitu rasanya
    mungkinla kot kak....
    kalu tak rapat..bahasakan aku mung rasa macam..erm...kurang best je

    ReplyDelete
  12. Linda
    ok...tertarik dengan puan sri
    puan sri yang poyo..boleh???

    ReplyDelete
  13. zulkbo
    err..er....adakah cik adik ni dikategorikan dalam calon menantu pilihan???
    lalalalalalalalalala

    ReplyDelete
  14. zeqzeq
    dikna ok..harap atuk sihat sokmolah..=)

    ReplyDelete
  15. Mama akan panggil orang ikut apa yang dia selesa. Kalau berbahasa di blog tu, memang mama guna AKU macam bercakap pada diri sendiri.. tapi dalam ruangan komen, mama akan ikut kesesuaian... tidak pula mama membahasaan diri AKU dalam jawapan2 mama... :)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~