Oct 11, 2010

~ kesengalan diri sendiri..~


salam semua
cheqna kan jenis tak mekap bagai..cukup bedak n lipstik je....wat syarat je..memang tak suka mekap bagai ni...bedak tu pun kadang2 pakai bedak anakku je..memang malas nak pakai bedak mahal2 bagai ni..hehehehehe
paling cheqna mengada2 pun datang gelenya sekali sekala cheqna akan pakai lipliner..kebetulan hari tu lepas lunch..si wani ajak berhenti kat avon jap..katanya nak beli eyeliner...eyeliner tu kalu beli satu harganya 12.90 kot..kalau beli dua dapat rm20..jadi cheqna bagitahu wani suh amik lipliner so cheqna akan bayar kat wani jela rm10...tapi wani kan staf baik..sekali sekala belanja pegawai apa salahnya..lalalalala

so..inilah rupa lip liner tersebut..kale ape..lupe..tapi tak terang sangat r....jadinya lipliner ni cheqna simpan lam handbag..lam handbag cheqna ada pelbagai jenis barang...purse..phone..buku..kuci kete...kuci bilik opis..lip liner..bedak..lipstik..tisu...pen...buku2 bank...dah tu je...
ok...ni pen nya...dah dapat agak ape berlaku????ha...memang....cheqna g amik pen ni lorek bibir cheqna..muahahahahahahaha..sekali tertukar dengan lipliner weh.....mujur perasan awal..kalau tak..huh....hahahahahaha bila dah sedar tu memang cheqna gelak sensorang je......
cheqna kira ok r..kalau mak buyung ( dalam n3 yang ada gambo cheqna g picc tu )..dia lagi teruk...eyeliner cecair tu disapu dibibirnya..masuk kete..terkejut suami dia tengok bibir isteri dia hitam...hahahahahahaha
bukan loklak..tapi tak perasang
sekian harap maklum..
daaaaaaa

40 comments:

  1. Kah..kah..kau,
    Gelak besar ibu baca n3 cheqna ni...boleh wat idea raja lawak ni...

    ReplyDelete
  2. hahaha..tu ar, len kali boh asing..kalu ahkak, hok mekap² boh dalam beg tecik..kalau tak kan, anak dare aku tu yg pakai lipstik nanti, hahaha..

    ReplyDelete
  3. hahahahahahaahhaaha tubit air mata baca kisah cheqna ni..

    ReplyDelete
  4. loklak la tu ..kih..kih..comey gok boh eyeliner bibir ork...

    ReplyDelete
  5. hahahhaa! kelakar....me pun penah, tersasul gitu...pale dok pkir mende lain...hahahhaa..bile ingat2 balik,kelakar kan...

    ReplyDelete
  6. salam cheqna...nak tumpang gelak ar...tak bley tahan betul..............

    ReplyDelete
  7. hehe.. mcm2 lah...
    lia pun tak suka make up..

    ReplyDelete
  8. kak wan
    ibu...ibu gelak erk...cheqna yang alami sakit perut....
    hahahahaha
    kelako la

    ReplyDelete
  9. azrina aka jaijina

    echa memang..heheheheehehe
    malah r kak sebab cheqna bukan banyak alat solek pun...

    ReplyDelete
  10. marinahunny
    cheqna sapa duduk suka bila sedo salah tenyeh mende lain bibir..hahahahaha

    ReplyDelete
  11. idah
    coemy mende
    meh2 jahat je bibir hitam...hahahahaha

    ReplyDelete
  12. eMMe
    kak..nasib baik sedo awal...kalu dah sampai opis baru sedar...tak ke naya..huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  13. imanamani
    sila sila jangan masuk gelak bawah meja sudah..hehehehehehe

    ReplyDelete
  14. lia
    bagi yang tak suka mekap macam kita memang akan kata leceh..tapi bagi yang suka..no hal je...=)

    ReplyDelete
  15. adoi, boleh pulak tertukar
    tapi memang nak dekat sama jew 22 tu

    ReplyDelete
  16. qahhh qaahhhhhhhhhhh
    hihikk tolong gelak..takut kecik hati

    ReplyDelete
  17. mas pun setakat beli jer alat2 makeup tapi hanya pakai sekali dua jer...

    ReplyDelete
  18. cik noor
    tulah padahnya main capai je mana yang rasa cam bentuk sama je..hehehehehe

    ReplyDelete
  19. zeqzeq
    terima kasih kerana sudi gelakkan saya..
    huh!!!!!!!!!!!1

    ReplyDelete
  20. maslinamansor
    dan cheqna pulak memang langsung tak pernah beli..
    kecuali lipstik ngan bedak jela..mende lain?????tak koser..huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  21. salam..
    ha ha..memang lawak..
    tunggu 11-11-11 la ni
    tak sabor dah yek?

    ReplyDelete
  22. ashie023
    lebih pada sengal doh ni
    hahahahahaha

    ReplyDelete
  23. hana faza
    ngeeee..
    seksi ke seksa ni???
    ala2 gothic kot..hehehehehe

    ReplyDelete
  24. zulkbo
    tarikh cantik sekalipun kalu tak de calon nan ado jugak..
    huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  25. en_me

    tak pengsan tapi gelak tak hingat dunia...hahahahahahahaha

    ReplyDelete
  26. hihihi....seb baik ....kalau tak hitam bibir jadi Gothic la cheqna...ganas gitu ...huhu

    ReplyDelete
  27. he..he..he..kalau tak dah mcm drakula dah cheqna..nasib baik tak pakai lg..

    ReplyDelete
  28. mmm,cheqna berangan lebih kot he3...nasib baik tak pakai liquid paper,kalau tak naya la..he3..

    ReplyDelete
  29. Salam .....

    jom joint blog baru chekdee di www.butik-sayang.blogspot.com

    Shopping mata pun ok......

    ReplyDelete
  30. gismo82
    drakula yang cantik kan??kan??kan???

    ReplyDelete
  31. mankuchai
    liquid paper dok buh lam beg...
    hahahahahaha

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~