Oct 19, 2010

~ cheqna ni saje nak suh orang marah n menyampah erk???~

salam
isu batal air sembahyang masa kahwin
cheqna cuma nak tanya..
dimana batalnya air sembahyang sekiranya :
1) waktu tu kita tak de air sembahyang pun
2) masa bercinta/bertunang...dah pegang bagai....
mesti orang menyampah ngan cheqna kan???macam baik sangat cheqna ni...
mesti ada orang kata.."ala..ko tak de boyfren ape ko tahu"
ooo..silap..silap...cheqna pernah bercinta dan alhamdulillah..cheqna masih menjaga batas2 walau cheqna jenis giler2...dan bekas bf cheqna pun tak pernah buat bukan2 hatta pegang tangan sebab dia tahu itu haram dan dia pernah kata..lelaki kalau betul2 sayang seorang wanita dia akan jaga betul2 dan tak akan amik yang bukan hak dia...bagi cheqna memang betul pun....
kalau yang jenis suka pegang2..raba2...buat ape yang tak patut..tu bukan sayang namanya...tu..hurm..entah..amik kesempatan kot....kalau sayang tak macam tu kan???
ermm.emosi tak stabil coz baru terima kes budak pompuan 8 tahun dirogol bapa sendiri...huh!!!!!
kakiku punya nota: peringatan untuk diri sendiri agar tidak melakukan perkara2 yang dilarang oleh Allah..


33 comments:

  1. tgk budak2 skolah skrg pun dah pandai couple2 n jalang pegang2 tangan...budak lagi advance gedevance...cis! salam kan budak pulak...huhuhu...

    ReplyDelete
  2. Celaka ke atas bapa itu! Kalaupun nanti dia insaf dan bertaubat, apa pula nasib anaknya itu? (mama nangis ni) :(

    ReplyDelete
  3. eMMe

    tu la pasal...
    tak tahu nak kata apa lagi kak oi...
    dunia semakin maju...budak2 pun dah teradvance r...

    ReplyDelete
  4. budak² zaman skang ni, peluk² tu "small matter" aje..takde hal pon..pastu peluk atas katil pulak, pastu lemas dalam palukan, abissss..

    tu yg kaut kat sokabor buang bayi sane sini..

    ReplyDelete
  5. mama
    memang celaka r bapak budak ni..
    bengong....
    akal tolak tepi anak 8 tahun yang jadi mangsa

    ReplyDelete
  6. AR.... HARAP KAN PAGAR... PAGAR MAKAN PADI...KASI HUKUM MATI AJE PATUTNYA...

    ReplyDelete
  7. ya allah...
    kesiannya budak umur baru 8 tahun dirogol oleh ayh sendiri..

    mesti meninggalkan kesan y mendalam thadap kanak2 ni..

    smoga kanak2 ni tabah & dapat bagkit semula & mendapat kehidupan y berjaya di msa depan.. amin

    ReplyDelete
  8. salam

    semoga kita sama-sama menjaga batas pergaulan kita

    ReplyDelete
  9. Harapkan pagar, pagar makan padi

    apalah dah jadi dengan dunia

    ReplyDelete
  10. imanamani
    paling2 koman penjara 20 tahun n sebat 5 kali kot

    ReplyDelete
  11. lyafrina

    skang kena jauhkan diri dia dari ayah dia
    budak2..apa la sangat yang dia tahu kan...

    ReplyDelete
  12. Sokong tu Cheqna....kalau sayang takkan amik kesempatan....huhu emo jugak rasanya...

    Apa punya bapak la lagu tu....kalau dah bapak macamtu kat mana lagi la anak2 nak berlindung....

    ReplyDelete
  13. cik noor
    salam kembali
    itulah..harapnya begitulah...
    moga2 kita semua dijauhkan dari melakukan perkara yang bukan2...

    ayah yang memang tak leh diharap r tu...

    ReplyDelete
  14. erk...kene rogol?...owh...kejam sungguh bapak die tuh..cisss

    ReplyDelete
  15. shaliza
    susah nak cakap skang ni..
    bapak sendiri pun dah tak leh nak dipercayai...

    ReplyDelete
  16. queen
    memang sangat kejam dan tak berhati perut

    ReplyDelete
  17. Tak tau nak kata la cheqna..zaman sekarang tapi kalau yg ada akal tu dia orang tak buatlah pekara - pekara yang melampaui batas tu. Moga anak - anak ibu di jauhi dari perkara buruk ini.

    Cheqna, tu takleh dipanggil bapa, panggil aje SETAN...budak 8 tahun? sah - sah dah gila sisetan tu.

    ReplyDelete
  18. err budak2 leni, dok au kaler doh bab2 batal air sembahyang ni...hengat nok galok bercinta je ...dok kire doh pegang tangan ke, pegang bahu ke...peluk2 ke..mane tau hukum hakam doh leni, selamba die je,...

    ank murid joh nam lening...ambe geramnye kalu g lawatan sekolah pandai doh duduk sebelah2 dalam bas..wase nok hantuk je pale sorang2 di dinding bas...[dok ke kes dera pulok gitu..hohoho]

    ni sekor lagik..bapak dok tau kaler...[ni wase nk nyumpah ni..]

    ReplyDelete
  19. salam



    moga kita semua mendapat kesedaran yang secekupnya

    ReplyDelete
  20. kak wan
    moga cheqna dan juga anak2 ibu dijauhi dari melakukan perkara2 buruk ye

    tu la bu..anak sendiri yang masih kecik dirogolnya...

    ReplyDelete
  21. salam,
    yg cheqna cerita ni mmg 1 isu.
    bebas salam lelaki pompuan lagi 1 isu yg smakin mjadi2.

    ReplyDelete
  22. atty's
    cheqna ni banyak sangat terima kes gini sampai tak tahu nak kata apa lagi

    ReplyDelete
  23. ashie

    tu r ork..
    pandai doh nok ngorat2 koloh rendah ni...budok2 lening memang terlebih maju
    nyupoh la nak nyupoh cheqna puah oh nyupoh ke ayah2 hok gini

    ReplyDelete
  24. masa akad nikah, kena amik wuduk rasanye...

    sebelum mekap pun kena wuduk...petua berseri2..


    ermmmm kalo pk soal zaman maju ni..seram plak bila pk, anak kita nanti lagi zaman makin maju...

    ReplyDelete
  25. piewahid
    tu la kan..
    camana la tahun 2020 nanti...

    ReplyDelete
  26. ~asha~
    tu kata...ce fikir gane gamoknya tahun 2020 kekgi ah???

    ReplyDelete
  27. entry nih macam ada 2 isu... :P

    1) Aku pun macam pernah dengar ayat camnih bertahun2 dulu .. "Saya tak sentuh awak sebab saya memang betul2 sayangkan awak"

    2) Memang kesian kat budak tu coz dapat ayah yang macam setan... and kesian jugak kat ibu budak sebab dapat laki yang species merosakkan keturunan sendiri.

    ReplyDelete
  28. afzan
    dan skang ye setuh oh la kan??hahahahaa
    ayat tu ye tu penoh gok kabo ke aku....

    memang bapok setang tu...

    ReplyDelete
  29. huhuhuhu confident jer ayat tu daripada dia... hehehe...

    Memang dia dah sentuh... tapi sentuh bini dia ah... bukan aku hahahaha

    ReplyDelete
  30. hahahahahahahaha
    sama r..
    ye setuh bini ye gop..hahahahaha

    ReplyDelete
  31. watashi rasa kan cheqna,
    yg dikatakan batal air semayang tu kan dua-dua pengantin ada wudhuk?

    pas akad nikah,lelaki akan solat sunat 2 rakaat sebelum dia sarungkan cincin ke isteri yg officially sah

    sbb tu dorang panggey acara batal air semayang

    wahhh gituu gituuu

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~