Sep 22, 2010

~ kawan pun ada bahagian2 tertentu ke?~


salam semua
ekceli mende ni dah lama nak publish tapi macam ada sekatan..mungkin memikirkan ada hati yang mungkin terluka..tapi kali ni cheqna nak publish gak agar terlepas semua yang terbuku dihati...eceh...=)
kisahnya begini....kalaulah semua ni anda semua yang hadapi or alami..agak2nya apa tindakan or apa yang anda rasa erk....maaf..n3 ini bukan cheqna nak mengungkit mahupun bangga diri..just berkongsi..untuk ingatan diri sendiri dan juga teman2 yang lain
cheqna tak tahu nak kategorikan cheqna sebagai apa...tapi yang pasti cheqna senang dan gembira bila time kawan2 susah hati dan paling penting bila kawan2 putus cinta..mereka cari cheqna..malah di bahu cheqna inilah mereka2 menitiskan airmata sepanjang malam dan cheqna setia menemani walau tak ada bicara yang cheqna ucapkan....hanya meminjamkan bahu dan juga telinga mendengar keluh kesah kawan2 yang kecewa dalam cinta..sungguh..bukan hanya sorang...bermula dari sekolah menengah lagi cheqna dah alami situasi ini..
semua duka..sakit hati..marah kecewa..diceritakan...dan cheqna memang tak putus2 memberi semangat dan juga sokongan pada teman2 ini....dengan harapan teman2 ini tidak terus kalah dengan perasaan sendiri...
cheqna tak mengharapkan apa2..sekadar ingin melihat teman2 ini kembali ceria dan tenang serta gembira menghadapi hari2 mendatang...
mungkin silap cheqna..mungkin jua salah cheqna.....setelah kering air mata di pipi teman2...mereka meniti bahagia..tapi...sikitpun mereka2 ini tidak memaklumkan cheqna..sungguh jauh disudut hati cheqna sangat2 terkilan....cheqna tahu mereka bertunang, berkahwin malah baru tahu mereka dah ada baby melalui sumber lain..bukan dari mulut mereka sendiri...masa tu cheqna terfikir...sudah lupakah mereka pada cheqna..tak mai jemput pun takpe...at least bagitahu...tapi..memang langsung tidak....bila cheqna ucapkan tahniah..disambut dengan rasa gembira..masih tiada apa2 ucapan lain..bila cheqna kuarkan statemen "sampai hati tak bagitahu berita gembira ni"...disambut dengan jawapan "ala..sorry bukan tak mau bagitahu...lupa la..." sedikit terkilan apatah lagi melihat teman2 yang "lari" saat mereka berduka dulu ada bersama saat2 bahagia mereka...
masa ni cheqna fikir..mungkin mereka2 ini sudah membahagikan mana kawan waktu sedih mana kawan waktu gembira..mungkinlah
apepun..cheqna ucapkan tahniah dan moga mereka2 ini bahagia buat selamanya...
alhamdulillah..setakat ni..kisah sedih yang cheqna share dengan orang2 tertentu masih lagi belum membuahkan kebahagiaan...dan cheqna pasti akan menghebahkan sekiranya cheqna sedang meniti bahagia..
cheqna terguris sekejap je..tak salahkan???saje nak share ngan anda2 semua...jangan pelangkung cheqna
sekian harap maklum...

28 comments:

  1. Itu Biasa tejadi Cheqna, susah kite nak tafsir perangai org ni .... kita ni punya la dok teringat2..dia leh lupa kita....so biarin aja dong.!

    ReplyDelete
  2. Its oke sayang..
    luahkan sahaja

    Now, dah lega kanns..

    mmmuaah ! Love u

    ReplyDelete
  3. cheqna, tu la adat manusia. lagipun diorang tau cheqna blh jadi pendengar yg baik, jadi bila ada mslh dia akan dtg cari cheqna. tapi bila gembira langsung dilupakan mmg bukan seorang kwn yg baik. kalu cheqna rasa keadaan ini akan melukakan hati cheqna, baik cheqna pikir pendekatan lain. maksudnye kalu ada org nak srh cheqna dgr mslh dia pastu cheqna dh tau esok2 mungkin cheqna kena mende yg sama baik cheqna wat derk je..

    ReplyDelete
  4. geram plak baca n3 ni, psl pnh jg jadi kat akak tp versi lain skit la..

    ReplyDelete
  5. Salam Aidilfitri cheqna
    Tak apa..kadang2 depa ada sebab kenapa depa xmo bgtau,wlpun alasan depa terlupa dsbgnya..kita just berfikir begitu..sbb kalo dok fikir2kan sgt pun x guna,buat sakit kepala otak jer..so..ceria2 slalu ya adik manis...^___^

    ReplyDelete
  6. teman gembira senang je nak cari..tapi teman yg berkongsi duka satu dalam seribu..cheqna la tu...

    bila kebahagian meniti mereka lupa titian yg dilalui...

    ReplyDelete
  7. tak apa, luahkanlah di sini, kita berkongsi perasaan dan moga2 selepas membacanya, ada yang akan beringat2 kelak :)

    ReplyDelete
  8. sob, sob, sedu sedan membaca keluh kesah cheqna ni..dlu hakak pon pernah terkena macam cheqna..

    mase susah ko datang mengendeng² kat aku kan, tp bile aku nak mintak tolong sikit, macam² alasan ko kasik kan..

    dan skang ni kawan yg akak ade adalah kawan² alam maya ni..biar jauh, biar pun tak serapat mane tp itu lebih baik rasanya..

    ReplyDelete
  9. sabar le cheqna....1 kawan lari, 1 kawan mari...zana kawan 4 ever la ngan cheqna...sign smpai kiok ^_^

    ReplyDelete
  10. biasala tu adat berkawan..susah nak cari kawan yg btl2 "kawan"..saat dlm kesusahan cari kiter tp bila sng kiter dilupakan..

    igt skali kawan pegi beribu yg datang..

    "idah kan ada jgn risau"..hik..hik

    ReplyDelete
  11. eMMe

    kan...kalau dulu rambut sama hitam hati lain2 tapi skang ni rambut pun dah macam2 kaler..huhuhu

    ReplyDelete
  12. Linda

    sob sob sob
    cheqna dok leh kalu orang kata LOVE U LOVE U ni
    jadi sedih lalu...huarghhhhh

    ReplyDelete
  13. marinahunny
    masalahnya kak cheqna ni dalam kategori lembut hati huhuhuhuhu
    tapi sekali terluka selamanya terasa

    ReplyDelete
  14. suhana shahril
    sekali sekala terfikir sedih gak kak..
    huhuhuhuh

    ReplyDelete
  15. ~asha~
    kadang2 cheqna bukan mintak disanjung dipuja bagai tapi sekadar ingatan tak pe doh
    tapi gitulah kak
    moga2 kita semua dijauhi perasaan dan sikap sebegitu

    ReplyDelete
  16. maksu
    betul tu
    saling mengingati lebih baik kan???

    ReplyDelete
  17. hamizah

    cheqna sabar sokmo kak
    cheqna kan rockk yeeeehhhh hehehehe

    ReplyDelete
  18. azrina aka jaijina
    sedih kan??
    tapi betul la kak..kawan2 alam maya ni besh..
    kita kawan sokmo2 ye =)

    ReplyDelete
  19. zana
    sign sampai kiok????mende tu??
    insyaallah n thanks sebab sudi kawan ngan cheqna =)

    ReplyDelete
  20. xpe cheqna.. yang penting kita ikhlas.... setiap orang tidak dilahirkan sempurna... yang penting diri kita...

    semoga cheqna kekal menjadi kawan terbaik buat semua..

    Ingat..ada pahala utk orang yang sentiasa menyenangkan hati kawan2...


    Love u cheqna...muaahh

    ReplyDelete
  21. Salam,

    Pendapat saya begitulah sikap manusia,mudah melupakan, teringat kata DR M "MELAYU MUDAH LUPA"

    Gini jer Cheqna...orang yg cam ni dia tak sedar dan tengah bergembira,BIARKAN!tapi bila dia ada masalah nanti,bahu Cheqnalah tempat dia melepaskan airmata..

    Yang penting Cheqna redho kan lah...dapat pahala bila kita tolong orang...

    Satu lagi kalau Cheqna nangis,atas bahu sapa Cheqna melepaskan airmata ? he3...WOHAAA..

    ReplyDelete
  22. queenn

    itulah harapan cheqna
    moga kekal menjadi sahabat yang terbaik buat semua
    tapi gitulah kita ni manusia biasa kadang2 datang jugak perasaan sedih dan terkilan kan??
    pepun cheqna doakan moga cheqna terhindar dari sikap yang negatif dalam persahabatan

    ReplyDelete
  23. mankuchai

    betul tu abang man..
    alhamdulillah redha cuma sesekali teringat sedih jugak...
    hah!!!!!!!!!!wuhhuhuhuhuhu
    soalan bonus..setakat ni ku menangis sendiri..belum ada yang mahu meminjamkan hati eh bahunya kepadaku huhuhuhuhu

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~