Sep 25, 2010

~ alahai cheqna ~

khamis malam
dah rasa sakit2..tapi wat derk je memikirkan kot2 kesan makan buah salak...
pagi jumaat
"ma..bakpe tekak rasa sakit nak menelan air liur pun sakit"
jawab ma
" kurang air la tu "
sejam kemudian...hidung mula tersumbat...dan berair...tak henti2 bersin
sah....
cheqna dah kena selsema
dan skang....masih gatal2 hidung..bersin...tambah dengan kepala rasa sakit dan tubuh badan panas
jadinya...cheqna tak sihat la ni
huhuhuhuhu
harap tak lama coz esok lusa n tulat banyak mende yang perlu dilaksanakan....

21 comments:

  1. kurangkan buah salak
    kang gatal tekak
    lambat nak hilang
    ..

    jmpa doktor
    rehat
    zzzzzzzz...

    ReplyDelete
  2. seme gok erk..hehhe..idah masih ada saki baki seme lagi nih..hrp2 cptla baik

    dokkang mkn salok leh sakit tekok kut..ke woh ye masang..

    umah ayah idah byk ngat woh salok..huhuhu

    ReplyDelete
  3. alolo, kecian cheqna tk sihat ye..beselah, pas musim² raya ni ramai yg kene demam..

    take care sokmo ye, obat makang, jgn dop makang..

    ReplyDelete
  4. Tanda nak demam tu Cheqna,bila tekak dah start sakit,maka sendi2 akan terasa sakit,cari antibiotik untuk redakan sakit tekak serta paracetamol(panadol)

    Byk minum air,minum 100plus..ewah cam Dr la pulak....

    ReplyDelete
  5. tonsil bengkak ek? kene makan antibiotik tuh... da g jumpe doc?

    ReplyDelete
  6. jumpa dr singa yg baik itu...doc boleh check and bg ubat..he..he..

    ReplyDelete
  7. ..ops satu lagi tanda2 ada kumbang nak ketuk pintu rumah..

    ReplyDelete
  8. Linda

    ka..sakit2 tekak ni sedap makan buah2 yang masam..baru mahsyukkkkkk

    ReplyDelete
  9. idah

    tobak sedak kang woh salok..
    hanya yang nikmatinya dapat merasai
    hahahahahahaha

    ReplyDelete
  10. azrina aka jaijina

    kak..telang doh ubat
    harap2 cepat r sihat

    ReplyDelete
  11. dr. mankuchai..wah tetiba nih..
    hehehehhe
    dah minum 100plus
    dan skang dah ok sket
    thanks

    ReplyDelete
  12. ajee
    tak delah...
    selesema ma...
    huhuhuhuhu
    tapi skang dah ok alhamdulillah

    ReplyDelete
  13. ~asha~
    terima kasih kak
    alhamdulillah keadaan semakin baik walau tak sembuh sepenuhnya lagi

    ReplyDelete
  14. zeqzeq lagi
    hah!!!
    sape sape???
    zeqzeq erk????
    lalalalalalalala

    ReplyDelete
  15. cheqna bila nok mari paka nie, kak ain nak kirim jeruk salak hok jual kat simpang ajil tu...

    lama doh teringin nok makan ni, nasib baik dok ngidam jer...

    try la minum air asam jaya, mana tau cepat sket baik...

    dok pun kunyah strepsil pun buleh jugak....

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~