Aug 18, 2010

~ sangat menyayat hati..pilu ~

salam semua
petang semalam cheqna ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) KT
menziarahi mangsa simbahan asid tu
bila sampai ke tingkat 4..kena tukar selipar..pakai selipar yang disediakan...
masuk je pintunya..cheqna dah berdebar...takut untuk melihat apa yang bakal cheqna lihat..
sampai kat katil...tengok anaknya yang bongsu..Mohd Irfan Firdaus tu sedang didukung oleh mak saudaranya..masa tu cheqna tak tengok lagi muka dia..tengok tangannya ada wayar saluran air..bila Irfan pusing...
mak aiii...seba tengok muka dia...sampai hatinya abah dia wat cam tu...habis muka dia kena asid sebelah kiri muka...bawah hidung...mengikut kata mak sedara dia..asid tu dah dicampur dengan minyak hitam@minyak slendar orang trg panggil...sebab tu muka irfan bertompok2 hitam...bayangkan umur 2 tahun...menangis2 bagitahu lapar..mintak nasi..telur..susu..actually Irfan kena pose sebab nak kena bedah...kesian sangat2...depan2 cheqna tu..still boleh tahan lagi airmata dari keluar..
masa ni kakak irfan n ma irfan tak de..masih kat bilik bedah cuci muka dan badan....
pastu..kakak dia masuk...terkejut cheqna tengok...seluruh muka di balut..seolah2 pakai topeng r....kesian weh..masa ni memang dah menitik airmata..apatah lagi mengikut mak sedara dia...Lynn ni anak kesayangan abah dia..masa nak masuk bilik bedah pun dia duk panggil abah dia..sedih cheqna dengar...
ma dia pun agak teruk r...
actually sebelum2 ni mangsa sudah terbiasa disepak diterajang dicucuh api rokok, Irfan pun biasa kena.. tapi mangsa tak nak buat report sebab sayangkan suami dan fikirkan anak2..so mangsa bertahan r...sampaila jadinya kes sebegini....
ermm..sebenarnya kalau ada isteri2 or suami2 yang didera...buat la laporan kepada polis ataupun kami..kami ada Akta Keganasan Rumahtangga 1994 untuk melindungi mangsa dan juga anak2..jangan dibiarkan...
sejam cheqna berada di sana...pastu balik..on the way balik cheqna bayangkan macamana la masa depan Irfan dan juga Lynn...
memang suami mangsa tu bengongla....

32 comments:

  1. hurm..cheqna tgk live? me tak leh tgk la coz, me ni sensitif isu2 mcm nih..nape lah bapak dowang tergamak buat begitu? sebab dowang di bwh pengarah dadah kan cheqna?

    ReplyDelete
  2. sedih baca kisah ni kat paper...

    huhuhu....

    kesian anak2 jadi mangsa keadaan, mintak dijauhkan benda2 camni berlaku dalam keluarga kita...

    ReplyDelete
  3. tulah cheqna... klu doh otok duk kt pale lutut... jadi gitu ar... mmg giler b***.... geram nih... lagi satu cheqna, wat malu org teranung jer...

    sib baik dah kena takap laki dia tuh.. bagi hukuman hok setipal...

    ReplyDelete
  4. mestila ada sebab nape laki dia wat camtu.. sodeyy kannns

    ReplyDelete
  5. kty ade tgk kt tv semalam ..
    sedih giler..
    menyampah , benci .kat suami .takde perasaan ke..
    itulah .dilema seorg isteri..bila diperlakukan ..oleh suami sepak terajang.bagai .sanggup taknak report..kerana terlalu sayangkan suami..tp bila dah jadi camni .menyesal pun tak guna dah ..siannya ..masa depan anak2 tu.huhuhuh.

    ReplyDelete
  6. tgk dalam berita semalam..rasa nak hempuk je suami dia tu....sebak jugak tgk anak2 dan isteri dia....

    tp tuela..

    kalau isteri report..org kata isteri tak taat.. kadang tu banyak benda yang mengekang....termasuk kasih sayang dan pengharapan...tak salahkan mak dia sepenuhnya..

    patutnya lelaki macam ni tak layak kahwin..tak layak merasa kasih sayang seorang isteri...

    EMO>>>

    ReplyDelete
  7. Salam Cheqna..

    KAMI tu siapa? :)

    Kesian kan? Berapa ramai isteri sanggup diperlakukan sesuka hati oleh sang suami atas nama 'sayangkan rumah tangga'... Aduh! sayang pun biarlah bertempat..

    ReplyDelete
  8. sebab terlalu sayang sampai sanggup lindungi kekejaman suami/bapa. sanggup dianiaya. sedangkan suami/bapa tuh da macam binatang. astaghfirullahalazim

    ReplyDelete
  9. hurm...cheqna...
    sedihnye baca...
    aku x taulah kalu aku pegi tgk jugak, mesti aku menangis kat situ..

    bangsat betullah suami dier tuh..

    ReplyDelete
  10. eMMe

    bukan bawah pengarah dadah tapi pengaruh dadah
    huhuhuhuhuhu

    ReplyDelete
  11. ain

    kan kak??
    mintak dijauhkan dari kita semua

    ReplyDelete
  12. zue@annaleeya

    maring kami pakak kata moleknya laki dia tu ikat..pahtu rakyat ganu cuah sket sorang asid ke dia..baru padang muka

    ReplyDelete
  13. en_me

    sebabnya tak dapat duit RM30 tuk beli dadah..
    mengong kan??

    ReplyDelete
  14. marinahunny

    lebih teruk dari binatang
    binatang pun tau sayangkan anak

    ReplyDelete
  15. atty's
    kalau akak tengok live lagi kesian kak
    kita orang luar tengok kesian mereka yang alami tak tahulah camana
    tu r kak..camanalah agaknya nasib anak mereka

    ReplyDelete
  16. queen

    tulah nasib isteri..
    banyak mende yang difikirkan
    cheqna lagi emo semalam..
    memang sedih sangat2

    ReplyDelete
  17. kakcik
    KAMI tu merujuk kepada JKM la..
    memang ramai yang sayangkan suami tapi tak bertempat

    ReplyDelete
  18. ajee

    binatang pun tahu sayangkan anak ok...

    ReplyDelete
  19. ashie023
    beng g r..kang selok lok nanges situ
    memang lebih pada bangsat laki sia tu
    mengong

    ReplyDelete
  20. salam,

    Ada juga tgk kat tv smalam,lelaki tu "kaacip" kot.macam2 sekarang ni...

    kaacip:(akibat byk ambil dadah,otak jadi tak betul).

    ReplyDelete
  21. kesian nyer...
    lelaki tu memang bengong laa..

    ReplyDelete
  22. berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikul...
    semoga dorang tabah laa

    ReplyDelete
  23. yup! tul tu..soal syg taruk tepi. sb org klu betul syg kita takkan gamak buat cmtu. sb kita syg dia jgk la kena bt laporan awal so dat blh terbendung perkara tak di ingini dan disesali kemudian hari.

    ReplyDelete
  24. banyak tul kes2 macam ni kn?..asid la.. kelar la.. takutnya.. kesian anak bini.. hisyhhh!

    ReplyDelete
  25. cikdaya

    hanya itu yang mampu kita doakan
    moga diorang sekuarga tabah =)

    ReplyDelete
  26. babybery
    hurmm..
    bila sayang dah mengatasi segalanya

    ReplyDelete
  27. suanne

    moga kita dijauhkan dari semua ini k ..

    ReplyDelete
  28. salam ..
    mencabar juga pekerjaan anda
    yek nak kena menghadapi situasi
    sebegini..menenangkan mangsa
    atau sebagainya..

    ReplyDelete
  29. zulkbo
    wsalam
    memang mecabar
    tapi sangat seronok =)

    ReplyDelete
  30. teruk sangat....mintak lah hukuman berat untuk dia...

    kesian budak2 tu,macamana la masa depan dorang nanti ya.

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~