Aug 11, 2010

~ bahagian 2 ~


salam semua
semua orang duk sibuk citer pasal poser kan..al maklumlah hari pertama poser..jadinya cheqna nak lari topik sketla...nak sambung citer pengembaraan cheqna ke Utara tanah air...hehehehehe
ni episod kedua ok..episod pertama sudah berlalu..
ok..lepas habis konvo adik area kul 12.30tgh..kuar dewan..tunggu adik berpoyo2 ngan kengkawan dia dulu..area 130ptg kami g makan....makan kat cendol pemes..ma n adik2 makan nasi ayam...cheqna bantai bihun sup...cheqna memang alahan sket ngan bihun sup...rela tak makan nasi kalau ada bihun sup..memang hantu bihun sup..
pas makan, balik homestay....buat apa2 yang patut...rehat jap sebelum menyambung agenda berjalan2...kul 3pm..kami gerak menuju ke Wang Kelian...walaweh......sape2 yang pernah g Wang Kelian tu tahu la jalannya camana...memang seakan tak bernafas cheqna drive...memang bagi kosentrasi sungguh2 r...lupa nak snap gambo jalan..bukan cheqna snap..maknanya cheqna lupa nak suh adik snap coz masing2 senyap tak bersuara.....walau jalannya berliku..alhamdulillah kami selamat sampai..layankan gambo

ni kat satun...sebelah ngan wang kelian..satun ni dalam negara Thailand..jadinya cheqna dah ke luar negara secara tidak langsung r...jalan kaki je......hahahahaha
masa kami jalan kaki ke satun..ma memang tak cakap banyak..muka pucat giler....bila ditanya...ma ajak kita balik lak....
" marilah budak weh..ma takut ni "
muahahahahahaha..ma takut masuk negara thailand tu..sian plak..jadinya tak lama r kami kat Satun....ada r dalam 10 minit....

ha..yang ni kat wang kelian, Perlis...masa ni memang ma dah lain r...memang ma shopping r...dah cakap banyak..maklumlah berada di Malaysia...ahahahahahahaha kami bantai gelakkan ma je..jahat tul...hahahahahaha
ni masa tunggu ma beli buah berangan..motip sebenar nak amik gambo gunung tu....hehehehehehe
nila buah berangan goreng..ma terkejut coz budak yang niaga tu cakap 240 sekilo....muahahahahaha budak tu lupa nak tukar ke RM...jadinya bila ditukar ke RM jadi RM24 le sekilo...sedappppp..
kami bergerak balik dalam kul 6pm...g makan dulu...baru balik homestay..rehat...esok nak balik...
tapi tido lambat gak coz layan M3 dulu......
ok..ni adalah pada hari ahad...siap2 nak balik..dan itulah homestay yang cheqna stay..RM80 satu malam...1 katil dabel 1 katil single...ada tv, ekon, bilik air...memang selesa r...2 malam..tuan punya homestay bagi diskaun RM10..jadi hanya RM150 je yang cheqna perlu bayar...tapi memang memuaskan...

kami tinggalkan homestay tu area kul 930am..g UNIMAP dulu sebab adik nak pulangkan jubah serta amik gambo n amik skroll...lama gak menunggu..
hahahahahaha..ni masa tunggu adik..sempat lagi amik gambo lam kedai karpet ni...beli bidai yang kat depan cheqna tu...
ok...adik setel keje dia dalam kul 11 gitula..jadi kami bertolak balik ke Terengganu dengan riang rianya....
bajet memang sampai cepat r......tapi......
bersambung......

26 comments:

  1. wah.. jalan sakan nampak... byk ke shoping???

    ReplyDelete
  2. waaahh..bile la dapat ke sana plak ye..heeee

    ReplyDelete
  3. tengok gambar buah berangan terus berangan-angan bila kah nak dapat makan lagi. pernah makan lamaaaaaaaaaa dulu !

    ReplyDelete
  4. minat bihun sup juga..
    biasa laa mesti cuak kalo duk tempat asing bg kiter.. hehe

    ReplyDelete
  5. nampak sedap je buah berangan tu ? dah pose ....sume nampak sedap kan ? hihihih :P

    ReplyDelete
  6. kemain sakan chqgna berposing ye..sape yg tak takut masuk thai, kalau akak mmg tak syok le nak soping2 tu..mate asek dok perati org aje, iyelah kan dah macam kes berlaku kan..

    ReplyDelete
  7. sakang gi jalang... banyok dok soping????

    mmg ar ma cheqna takut bile doh masuk ke thailand tuh... thailand kang macang2 hal lening...

    ReplyDelete
  8. cheqna, gune pasport tak gi Satun?best tak? beli ape? ade tak barang yg pelik2? me suke shoping, barang2 yg takde kat KL...hehehe....

    ReplyDelete
  9. queen

    adik dah tak de kat perlis tak g la kot...

    ReplyDelete
  10. al lavendari

    sedap ayahanda weh...
    masyyukk..berebut ngan ma...hehehehehe

    ReplyDelete
  11. cikdaya

    tu la pasal...
    beshnya makan bihun sup panas2 ni...=)

    ReplyDelete
  12. mawarberduri

    betul..bila pose semua nampak sedap..hahahahahaha

    ReplyDelete
  13. azrina aka jaijina

    ma takut kena tembak..huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  14. kakcik..

    sempat..mana leh tak sempat...

    hehehehehe

    ReplyDelete
  15. zue@annaleeya

    tu r kak eh....bahagian jalang ngan shopping memang dok tinggal r..
    ma mikir gitu r..takut orang culik dia..huhuhuhu

    ReplyDelete
  16. eMMe

    tak payah pasport..jalan kaki je.. banyak gak barang2 kat situ...
    tapi cheqna beli mende perlu je..hehehehe

    ReplyDelete
  17. gambar dala bilik ada tak cheqna?
    Sebab nampak dari luar cam berbaloi untuk bercuti2 di homestay tue...

    ReplyDelete
  18. maslinamansor

    tak snap la plak..

    kalu mas 3 beranak nak stay situ memang berbaloi2 r..

    ReplyDelete
  19. jalan2 sambil shoping moping....

    cenderahati untuk akak ada tak? hahaha.....

    selamat berpose ya....

    ReplyDelete
  20. ain

    ala kak..hatiku dah cedera jadi tak de r..
    hehehehehe

    ReplyDelete
  21. time puasa citer pasal bihun sup.. aummm... godaaan...

    ReplyDelete
  22. wah, kemain dia berjalan2 yek.. banyak shooping tak? kena simpan duit sikit, bagi duit raya kat Hana :P

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~