Aug 10, 2010

~ bahagian 1 ~

salam semua....
setelah berehat bagai..kemas apa2 yang patut..tibalah masanya cheqna bermanja dengan buah hati kesayangan hamba ini..cewahhh..poyo tak hingat.....
cheqna nak sharing apa yang berlaku pada cheqna bermula hari jumaat sampaila ahad...boleh??? tak nak baca tak pe...boleh bawak kezer ke bahagian atas kanan dan clik tanda x..hehehehehehehe
ok..tuan2 dan puan2....berdirinya saya disini...eh eh tak tak...janganla baling telur...baling duit tak pe..=)
6 Ogos 2010..10 pagi
cheqna...ma n adik no.3, Ila bergerak dari umah nenek di Machang, Kelantan....berhenti kat Bukit Bunga beli cakedih....tau apa itu cakedih???cakedih adalah cikedis...hehehehehe..ala..makanan ringan seperti kacang2..asam2..dan sebagainya...
sekejap je berhenti kat situ..adalah 10 minit..teruskan perjalanan..
cheqna sampai puncak bukit titiwangsa area kul 11.10 gitula....teruskan pendakian..
sampai mana ntah...Ila kat belakang tetiba sound..eh ke kiri la..dan tetiba cheqna ikut cakap dia..ma plak tanya..nape ke kiri??kita bukan nak g Kuala Kangsar tapi Kangar..
hahahahaha amik ko..dah pening..Kangar n Kangsar...hahahahaha sepantas kilat pulas stereng kembali ke jalan yang benar...kami 3 orang gelak tak hingat...
sampai mana ntah...cari signboard ke Kuala Ketil tak jumpa2..sudahnya kami dah sampai Bandar Baling...sah kami dah makan buah langsat aka sesat....
berhenti kat Shell..g toilet bukan nak isi minyak ye....cheqna pakai petronas...tanya budak kat situ dan kami ikut signboard..akhirnya jumpa...
sampai kat Perlis area kul 5pm..yela..dah syok sangat makan buah langsat.....adik bawak g Homestay Muhibbah..
rehat..makan..mandi manda...
layankan gambo gambir ye...

ni sedang bersiap untuk kuar dinner..eceh...hahahaha

ni masa g kat pesta konvo....malam tu jugak...

ok..yang ni pagi masa nak g Konvo kat Dewan 2020..


err...bunga dan diriku?????beli untuk adik...cheqna kurang suka bunga2 ni...

ma sedang menyiapkan anak bongsu kesayangannya..satu2nya anak lelaki ma..

err..sila jangan tanya nape cheqna kecik rendah..

dulu cheqna pernah citer dalam n3 yang dulu2....sorry..cheqna tak pandai nak link kan n3 dulu2 tu....sambil wat kedip2 mata..jadi jangan tanya nape cheqna selalu kena buli tuk amik barang2 di tempat yang tinggi..huarghhhhh..

selesai sudah......
ehhhh...nanti cheqna citer pasal jalan2 lak erkkk.....
bersambung....

28 comments:

  1. salam..
    konvo UMP erk?
    adik ipar saya salah seorang
    pensyarah di sana..berulang dia
    kerja dari Alor Setar ke Perlis
    setiap hari..

    ReplyDelete
  2. adik saya pun tinggi jugak kak..sob..sob...sob..

    ReplyDelete
  3. salam,

    takpe biarlah rendah tapi tinggi cita-cita hehe..

    ReplyDelete
  4. cheqna, selamat dah sume...alhamdulillah...konvo U mane ek cheqna? UNIMAP?

    ReplyDelete
  5. zulkbo
    salam kembali
    konvo UNIMAP
    oh ye ke...tak jauh sangat kan dia berulang alik tu rasanya..=)

    ReplyDelete
  6. azrina0307
    tak yah cakap r kak..hehehehe
    memang letih dan penat walau mr black tu oto..
    tapi still senyum...=)

    ReplyDelete
  7. liliyuli

    biasala tu kan..adik lebih membesar dari kakak...hehehehe

    ReplyDelete
  8. penjejak maya

    betul tu...cheqna setuju..=)

    ReplyDelete
  9. Hehehe.. wajah yang sama acuan walaupun tak sama ketinggian. :)

    Salam Ramadhan Cheqna.

    ReplyDelete
  10. wah... sakang gi jalang2... makang buoh langsat agi tuh... bagi ar kokrang sini etek... hehehe!!

    tahniah utk adik cheqna..!!

    selamat berpuasa..!!

    ReplyDelete
  11. kakcik
    hehehehehehe
    selamat menyambut ramadhan jugak untuk kakcik =)

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah, dah selamat pergi & selamat kembali..kalau kuala ketil tu dah dekat dah ngan penang tu, nnti singgah tau..

    yg tudung fink baju putih tu emak cheqna ye? macam kakak aje, ekekeke..

    ReplyDelete
  13. kak zue

    nok gok ke kak eh??
    dok payoh r..rohok ngat makan woh langsat ni..hehehehe

    thanks kak..
    selamat berpose jugak untuk akak..

    ReplyDelete
  14. Salam cheqna,
    Cantik baju cheqna pakai tu..
    Ma cheqna dah lega sekarang anak - anak dah lepas belajar cuma sekarang misi seterusnya....cari menantu, keh...keh.

    ReplyDelete
  15. ahaaa...sekali dh tersesat jln..nsb bek perasan kalau tak dh tentu smpai kuala kangsar...hehee

    owhh dtg utara tak kabor...td tu dh sesat ke baling tu dh dkt dgn kulim umah fieza lau tak, meh rehat2 dulu ehh..hehee

    ReplyDelete
  16. Tahniah utk cheqna
    ma cheqna
    and
    adik cheqna ..

    hah..ambik ko !

    ReplyDelete
  17. berjalan dengan gembira sambil makan buah langsat memang la membahagiakan :)

    ReplyDelete
  18. azrina aka jaijina

    ye ke??takpe..ada kisah lucu lagi pasni..tunggu....hehehehe

    yup..itu adalah mak cheqna...=)

    ReplyDelete
  19. kak wan

    terima kasih..
    tula....ma dah lega dah
    errr..bab menantu tu..errr errr...hehehehehehe
    insyaallah pasti bertemu jodoh suatu hari nanti

    ReplyDelete
  20. fieza79

    huhuhu cheqna dah bagitahu yang cheqna nak ke utara dalam n3 terdahulu..tak bacalah tu..hehehehehe
    tak sangka lak sampai ke baling jadinya cheqna ni...

    ReplyDelete
  21. Linda

    kak eh..tahniah sebab sesat ke???
    ko memang kak..sob sob sob

    ReplyDelete
  22. ajee

    sememangnya..sangat2 membahagiakan..
    hahahahahaha

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~