Jul 1, 2010

~ ucapan biasa terhadap pengantin~

salam semua
wahhh tetiba neh cheqna wat n3 ni...bukan apa...tadi sembang2 ngan kawan...sembang pasal ucapan sempena orang kahwin...
ayat biasa kita dengar
" selamat pengantin baru..semoga bahagia ke anak cucu "
betul kan ayat ni dan doa ni sentiasa kita wish pada pengantin baru kan??
cheqna cuma nak bagitahu jela..nape kita hanya mendoakan pasangan itu bahagia hingga ke anak cucu je??maknanya lepas dapat anak cucu dah tak bahagia r..
bagi cheqna patutnya kita ubah ucapan tu sket..
"semoga berbahagia hingga ke akhirnya..semoga bahagia hingga hujung nyawa..moga bahagia selamanya"
erm...mungkin masing2 ada pandangan sendiri..ni just pandangan cheqna jela..
kakiku punya nota: sama gak ngan ucapan "selamat hari jadi" patutnya x leh wish gitu sebabnya kita tak tahu kita 'jadi' bila..kita tahu kita 'lahir' bila je kan????ke cheqna salah???
daaa...

12 comments:

  1. salam..
    betul tu..kadang kita mudah lupa
    terima kasih mengingati..

    ReplyDelete
  2. saya wish semoga bahagia kekal bersama hingga ke akhirat kelak....ngeee..

    ReplyDelete
  3. cheqna..moga cpt2 kawen heeheh okay tak ucapan turrr hiksssssss :))

    ReplyDelete
  4. zulkbo
    wsalam
    betul tu...saling mengingati bagus kan???

    ReplyDelete
  5. saya selalu tulis kat kad ucapan:
    "semoga mendapat keberkatan Allah dan di permudahkan hidup di dunia dan akhirat..."

    ucapan kawin ke hari jadi ke..kedua2nya saya guna pakai...sebagai satu doa harap2nya...

    ReplyDelete
  6. hana

    betul...mudah2an begitulah hendaknya
    kita doakan yang baik2 ye =)

    ReplyDelete
  7. Salam Cheq Na,

    Setuju sgt ngan Cheq Na,
    Btol la tu.....misti wish hingga hujung Nyawa...takkan nk doa hingga anak cucu je.........

    ReplyDelete
  8. mawar berduri
    wsalam
    jadi sama2 la kita doakan moga berkekalan buat selamanya..amin..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~