Jul 22, 2010

~ n3 ini sedikit emo..maaf kepada kaum adam ~

salam semua
semalam berbicara dengan seorang junior masa sekolah menengah dulu....cheqna tahu dia kapel ngan budak sekelas dia...pengawas under didikan cheqna hehehehehehe...cheqna kan dulu ketua pengawas...sila takut..
sembang punya sembang.....cheqna pun tanyalah pasal status dia..katanya dah kembali single...terkejut gak... tanpa ditanya banyak..dia bagitahu x dia tu tak nak teruskan hubungan sebab dia tak keje lepas habis wat degree..memang junior cheqna yang pompuan ni menganggur seketika lepas habis degree..atas alasan itu dia ditinggalkan oleh junior cheqna yang laki ni..laki ni kije kat kedah..
yang buat cheqna pelik..kenapa tak nak teruskan hubungan hanya kerana si pompuan tak keje??adakah pompuan yang kena tanggung keluarga bila berumahtangga nanti???macam pelik je...ntah2 hanya alasan...
skang si pompuan dah keje..alhamdulillah..
yang cheqna menyampahnya..lelaki itu nak sambung balik hubungan itu..cheqna tanya la pompuan ni samada dia nak atau tidak..katanya perasaan sayang tu masih ada..tapi untuk terima balik memang tak la kot sebab nanti ditakdirkan saya diberhentikan keje ke..mesti dia akan tinggalkan saya lagi
bagus.....tu jawapan cheqna la....
amboi...sesenang dan sesedap rasa je ye...dah blah tu blah jela..tak payah nak hegeh2 datang balik... menyampah tul cheqna dengan lelaki2 sebegini...
"awak tak cantik..gemuk..tak leh pakai kebaya"
tatkala pompuan tu dah cantik..dah gebu gebas cam cheqna..hahahaha sila muntah...dah kurus..mula la nak datang balik...sorry r...nampak sangat pentingkan luaran...
lelaki macam gini???dipersilakan keluar..huh!!!
tapi..serius...pada cheqna..janganlah menyintai seseorang hanya kerana luaran...ikhlas..terimala seadanya..
rupa bukan ukuran..keikhlasan hati jadi rebutan...
am i right????

34 comments:

  1. Nasib baik saya bukan laki mcm tu.. he..he..he..

    ReplyDelete
  2. gismo82
    ye ke???lalalalalalala
    alhamdulillah la..
    beruntung pn. mama

    ReplyDelete
  3. betui tu cheqna..muka tak lawa takpe .janji hati baik..

    ReplyDelete
  4. piewahid

    100% je ke??
    hehehehenway thanks
    sokong kaum hawa...=)

    ReplyDelete
  5. atty's

    betul kty..kalau cantik tapi perangai tak elok hampeh gok kan???
    yang penting..biar muka body tak cantik tapi hati mau baik....

    ReplyDelete
  6. yeah... betul la tu.. tu mesti nnti dh kawen nak suh bini tanggung diri sendiri...

    ReplyDelete
  7. hubby mas... pilih mas :)
    maknanya dia lelaki yang baik... hehehe

    ReplyDelete
  8. ape la punye lelaki mcm tu..tak de tanggunjawab langsung..
    setuju dgn cheqna...biar tak cantik tapi berbudibahasa...

    ReplyDelete
  9. hubby saya putus cinta dgn gf lama dia sebab dia menganggur setahun jaga mak yang masa tu baru kene strok.....sian kan.....ehehhee.....saya tahu tu pun lepas saya korek2 kenapa dia clash dgn kawan saya tuh.....agaggagaggaga

    ReplyDelete
  10. jantan mcm tu sunatkan je skalilagi. x sedar diri

    ReplyDelete
  11. salam..
    ermmmp..nampak gayanya
    cinta itu memang buta

    ReplyDelete
  12. lelaki macam tu silelah terjun lombong ye, cam hampeh..terimahlah daku seadanya, ehh, tetibe pulak kan..

    ReplyDelete
  13. salam...
    Cheqna ...cakap kat member tu ...tak yah la...trok tol laki cam tu .....mengabih kan bogheh (beras) je ... huhuh

    ReplyDelete
  14. amiys

    sepatutnya tu tanggungjawab suami kan??
    saling membantu takpe...
    ni nampak sangat..ntahlah...

    ReplyDelete
  15. maslinamansor

    sememangnya Allah bagi yang terbaik untuk kita kan???

    ReplyDelete
  16. ainnoraini

    lagi cantik kalau muka cantik body cantik dan budi bahasa pun cantik...

    ReplyDelete
  17. queenn

    amboi..sempat lagi tu korek rahsia tu..hehehehehe

    ReplyDelete
  18. sitedi

    hahahahahaha
    betul betul...
    hehehehe
    ada berani ke lelaki2???
    tak sedar diuntung la lelaki macam gini kan??

    ReplyDelete
  19. zulkbo
    salam encik zul..
    cinta tak buta tapi kita yang membutakan cinta kan??
    ke salah??hehehehehe

    ReplyDelete
  20. azrina aka jaijina

    diorang ni sanggup ke nak terjun lombong??ntah2 kita yang ditolaknya nanti..huhuuuhu

    ReplyDelete
  21. mawar berduri

    junior cheqna tu dah buat keputusan n takkan terima...hehehehehe

    ReplyDelete
  22. betul tu .. kumbang bukan seekor !

    tapi ... kumbang ada ekor ke ?

    ReplyDelete
  23. demand sungguh budak laki tu kan....

    macam la dia bagusss sangat...

    lelaki camni tak sesuai buat suami....

    ReplyDelete
  24. al lavendari

    salam ayahanda..

    aha kan..kumbang ada ekor ke tak erk??
    hehehehe

    ReplyDelete
  25. ain

    tu la pasal..

    demand sungguh

    manala ada manusia sempurna dalam dunia ni kan???

    ReplyDelete
  26. jangan dilayan dan diheran laki cenggitu .

    menyampah !

    ReplyDelete
  27. jangan terlalu mencari kesempurnaan, nanti boleh jadi gila. Orang yang gila cari kesempurnaan itu, dipersilakan keluar sebab die memang gila. :P hehehehe

    ReplyDelete
  28. azrina 0307

    betul tu kak...

    cheqna pun turut menyampah..

    ReplyDelete
  29. iera

    aha..cheqna setuju..mana ada manusia sempurna dalam dunia ni kan??
    nway thanks..

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum
    Dalam realiti hidup ni, kita tak boleh dengar sebelah pihak sahaja. Mungkin mrk ada sejarah yg tersendiri yg diluar pengetahuan kita? Apa2 pun, biarlah mrk selesaikan jalan hidup mrk setelah bertahun2 berkawan dan batas2 syarak yg mrk lalui....

    ReplyDelete
  31. alamak cheqna... sy tak keje dan saya gemoks. camne nih? T_T

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~