Jul 23, 2010

~ mengimbas memori di hening pagi ~

salam pagi jumaat yang hening buat semua
alhamdulillah syukur pada Allah kerana masih memberi ruang dan peluang pada cheqna untuk terus bernafas dimuka bumi ini...alhamdulillah
begitu juga dengan anda semua..=)
seperti biasa...pagi jumaat banyakla benda yang kena buat..almaklumlah cuti....tapi hari ni kurrenng sket tugas cheqna sebab adik no. 2 ada...hehehehehehehehe..so dia yang kemas2 bahagian dapur...cheqna bahagian luar n basuh kain baju..so ni tunggu kain baju siap dimesin untuk dijemur la..
sebut bab adik2 ni kan...cheqna nak citer la sket..cheqna ada 4 beradik..cheqna first..kedua n ketiga kembar pompuan n yang last bongsu adalah lelaki..baru habis study kat perlis n tengh bulan 8 ni akan keje kat shah alam...beza umur kami hanyalah 2 tahun dengan yang no 2 n no 3..yela sebab mereka kembar..n ngan adik bongsu 4 tahun r......ape???umur cheqna?????27 sudah...huhuhuhuhuhu
adik cheqna yang kembar 2 orang tu sangat2 berbeza perangai diorang..sorang lembut dan sorang lagi agak keras.....keras hati..keras pedal..ni kata orang ganu la....best tau ada adik kembar..masa kecik2 dulu memang susah nak bezakan...skang tidak lagi...tapi sepupu sepapat kami masih sukar tuk bezakan..yela bukannya jupe sokmo.....
tapi bagi diorang..walaupun cheqna ni akak yang sulung...bagi mereka cheqna adalah adik bongsu..serius.. sebab kata mereka..cheqna la satu2nya yang tak pernah berpisah ngan ma kami...yela..dari kecik sampaila ke remaja..sampailah ke remaja purba skang ni...
cheqna sekolah semua kat Trg..form 6 pun kat Trg..masuk U pun kat Trg..praktikal pun kat Trg n keje pun kat Trg..langsung tak pernah berjauhan ngan ma..berbeza dengan mereka 3 orang tu.....semua dah keluar dari Trg...mereka dah ke perak...johor..cam adik bongsu tu..matrik kat kedah..masuk u kat perlis n skang akan keje kat shah alam..syarikat Abex pe ntah...cheqna??tetap setia ngan Trg walaupun ic 03..
diorang suka buli cheqna sebab cheqna tak cukup ketinggian berbanding mereka...huhuhuhu sadis tau...
kalau kat umah...diorang nak simpan barang2 kat tempat tinggi cam kabinet ke..diorang mesti akan kuarkan ayat cam gini " nanti adik bongsu kita tu sampai ke tak nak ambil ni" jahat tau..
kami 4 beradik kalau berkumpul memang riuh...bisingnya macam anak 10....lagi ramai lagi besh sebenarnya..memang happening r umah kalau semua ada...skang memang semua tengah ada coz adik kedua n ketiga skang keje kat Trg...tapi diorang menyewa kat Bandar Kuala Terengganu..weekend jela diorang balik..yang bongsu lak sedang menghitung detik dan waktu untuk Konvo on 7hb8 2010 dan juga keje pada 16082010 ni...cheqna???memang setia menemani ma di rumah ini..hehehehehehe
kenapa tak cerita pasal ayah kami???ermm..ayah kami dah meninggal 8 tahun lepas pada 1 Syawal...6 Disember 2002....pagi jumaat yang hening...di hospital sultanah nur zahirah Kuala terengganu akibat penyakit buah pinggang..semoga arwah dicucuri rahmat
al fatihah...

24 comments:

  1. bestnye ade adik badik kembar..

    semoga arwah ayah cheqna tenang di sana ..amen..

    ReplyDelete
  2. Al Fatihah untuk arwah ayah Cheqna. Seronok baca kisah Cheqna adik-beradik. Teringat pulak zaman remaja kakcik bersama adik2dulu. :)

    ReplyDelete
  3. hakak pon anak sulung, adeb badek 6 orang, nak tunggal pompuan, ekeke..macam nak berkenalan lak kekdahnye..

    smoga arwah ayah cheqna bersama dgn org2 yag soleh, amin..

    ReplyDelete
  4. aleeya

    kak yaya eh..memang besh ada aik kembar ni...macam2 karenah..

    insyaallah aminn...

    ReplyDelete
  5. kakcikseroja

    terima kasih kak cik

    kami adik beradik memang giler2 termasuk ma kami...
    hehehehehehe

    ReplyDelete
  6. azrina aka jaijina

    wah...beshnya anak tunggal pompuan...
    mesti adik2 protect giler2 akak dia yang sorang ni

    terima kasih kak =)

    ReplyDelete
  7. maslinamansor

    tak de la...
    tak la sedih macam masa mula2 kehilangan dulu...dahla pagi raya..
    huhuhuhu
    skang dah ok dah..
    hanya doa yang sentiasa dikirimkan untuk arwah...

    ReplyDelete
  8. salam cheqna...
    jangan sedih2 ye...
    Al Fatihah untuk ayah cheqna semoga berada ditempat dikalangan org2 yg beriman dan semoga tenang disane - ...aminnn...

    ReplyDelete
  9. ainnoraini

    tak la kak...
    dah biasa dah..
    terima kasih kak
    insyaallah...=)

    ReplyDelete
  10. best nya ada adik beradik ramai..mimi ada 2 org jee..tu pon kl jupe mulut mmg tak reti duk diam..inikan ramai cam ceqna kan..kasihan ceqna kena buli masa kecik..hehehe..bguslaa tu awek muda tu jdik cam plg bongsu...

    kl dapat ank kembar best gak kan..sbb hubby akak ada adik kembar..mmg mula2 ssuh nak cam muka sbb sama kan..sekarg tak lagi..

    ReplyDelete
  11. Al-Fatihah utk Arwah ayah cheqna..
    semoga rohnya tenang disana...

    ReplyDelete
  12. miemiey
    kak oi...sampai skang mereka buli cheqna...sadis tul..
    huhuhu memang besh.....ada adik kembar..dibuli pun besh gak..

    ReplyDelete
  13. mcm akak pon sama... 4 bradik jer, tp klu skali2 jumpe mmg riuh gege org ganu kater... hahaha...

    Al-Fatihah utk arwah ayah cheqna..

    p/s : ade tag utk cheqna.. nnti wat tau..

    ReplyDelete
  14. kena buli rupanya dia... hehe..

    Ambil kesempatan pada dorang Cheqna. Minta tolong ambil atau letak barang yang di tempat tinggi.

    Samalah kita.
    Arwah ayah kRina meninggal sehari sebelum raya pada tahun 1990. Semua anak2 9 orang belum berkahwin & bekerja. Susahnya dulu.

    Al-Fatihah buat mereka.

    ReplyDelete
  15. al fatihah..

    kakna..letak la gambar adik kakna ye kembar tu..pliz..huhu

    ReplyDelete
  16. zue@annaleeya

    kak zue eh...
    memang riuh damak r...
    dok care doh ke orang lain ni..hehehe

    ok kak..nanti cheqna wat

    ReplyDelete
  17. kak rina

    itu sudah semestinya
    kadang tak mintak tolong pun diorang offfer..nyampah tul...
    amin kak...

    ReplyDelete
  18. slm cheqna,
    moga gembira selalu. t kasih bkongsi cerita. sekurang2nya saling mengenali & bkongsi pengalaman.

    p/s- smoga allahyarham ayahanda dtempatkan di sisi org2 yg beriman.

    ReplyDelete
  19. alfatihah untuk ayah cheqna ek.. kite sama2 anak yatim kan? sdey la...

    ReplyDelete
  20. piewahid

    terima kasih =)
    amin...
    itula doa yang sentiasa meniti di bibir

    ReplyDelete
  21. ajee

    terima kasih

    kita sedekahkan al fatihah dan doa untuk arwah k..

    moga tenang disana

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~