Jul 13, 2010

~ bila pasangan berdengkur ~


salam semua
pasangan berdengkur???wahhh..yang dah ada suami or isteri mesti terbiasa dengan situasi sebegini kan?? bagaimana bagi yang masih bujang macam cheqna??? sambil wat muka ala2 ayu....kedip2 mata
nak tengok bola punya pasal semalam..tertidur depan tv..dengan adik yang bongsu...dia layan main game.. tetiba.....
perghhh baik punya berdengkur...cheqna cuit2 adik tu..senyap kejap...cheqna nak sambung tido balik...baru nak lelap..mak aihhhh dia bunyi balik....cheqna apa lagi..sekali lagi tonyoh2 bahu adik..hahahahaha jahat punya akak...
senyap la..so sambung tido sebelum bangun balik tuk tengok bola..kononnya lah..
ada orang kata dengkur ni sebenarnya penyakit..ye ke???cheqna pun kurang arif bab ni...kadang bila penat sangat menghadiri kursus..mesti teman sebilik akan bagi dialog macam ni esoknya
" weh..ko dengkur la semalam"
dan akan dijawab macam ni
" ye ke???letih la tu....ko pun dengkur gak" bukan balas dendam tapi kenyataan....hahahahaha
kadang terfikir gak...camanalah orang2 yang ditemani tidurnya dengan dengkuran ni...huish....erm...cheqna akui ada ketikanya cheqna pun berdengkur...ada orang kata..tak kira gemuk atau kurus...dengkur tetap dengkur....ramai tak ngaku dia dengkur kan????malu ke ape??????
apa yang anda buat untuk sedarkan or kurangkan bunyi dengkuran yang dihasilkan oleh pasangan anda itu????
anda camana??baik ngaku...lalalalalalalalala
kakiku punya nota : macam2 bunyi kan bila dengkur ni......

32 comments:

  1. ayah saya tidur dengkur. ibu saya tak lena kalau tak dengar dengkuran ayah...hahaha

    ReplyDelete
  2. kalau dah letih sangat tu..berdengkur la jugak..tapi selalu tak mengaku hehehe...hubby kate nnt dia nak rakamkan...kalau tak percaye..

    ReplyDelete
  3. salam..
    cara nak elak dengkur
    tidur mengiring..seeloknya
    mengiring sebelah kanan..insyaallah
    tak dengkur...satu lagi jangan berbantal tinggi..

    ReplyDelete
  4. dengkur ni memang satu penyakit..laluan pernafasan dia sempit.. nak sembuh 100% mungkin ambik masa kot.. kena rajin bersenam supaya pernafasan kita lancar dan saluran pernafasan kita pon lancar..

    tu je yg akak tau sikit
    :)

    ReplyDelete
  5. mula2 kawin dulu tak boleh tidur dengar org sebelah berdengkur..sekarang dah biasa,tp klu dengar cam terlebih limit n bunyi cem pelik je..cuit2 la jugak..tanya napa dengkur kuat sgt??
    skrg kn ada yg tepek kt idung tu, yg iklan faizal yusof ke? lupa nama apa benda alah tu..he3..

    p/s : org kedah sebut 'mengeroh'

    ReplyDelete
  6. Liliyuli
    alahai siannya mak awak..
    dah tu ape yang mak buat bila ayah dengkur tu??tutup telinga ngan bantl ke??=)

    ReplyDelete
  7. ainnoraini
    ha..gitulah kak...mak cheqna pun selalu tak ngaku..cheqna pula sentiasa lupa nak rakam..hehehehehe

    ReplyDelete
  8. zulkbo
    salam kembali
    aha..betul..cheqna perasan mende tu..bila adik tidur mengiring memang dia tak dengkur....

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. sunshine
    huhuhu..cheqna nanti kalu ada pasangan tidur camanala nanti..
    eizlan yusof la dik....breath right kan???
    memang jadi mende alah tu...=)

    ReplyDelete
  11. sepit hidung pakai penyepit baju.. he..he..he...

    ReplyDelete
  12. gismo82
    itu bukan nak suh hilang dengkur..ngan tuan2 sekali hilang tu..=)

    ReplyDelete
  13. kadang kita ingat org tidur berdengkur..rupanya kita pun kdg ada berdengkur gak kalau penat..cuma kita tak pasan ..

    cuma kalau tidur mengiring kurang sikit dengkur.

    ReplyDelete
  14. atty's
    betul tu kakty...kalau mengiring mesti kurang berdengkur kan???

    ReplyDelete
  15. kRina berdengkur jugak dulu..hehehee

    tapi dah takde sejak jalani tonsil operation dua tahun lepas.


    bebas !!! hehe..

    ReplyDelete
  16. kak rina

    ye ke ni???
    kena tanya angah ni..betul ke tak ibu dia dah bebas dari dengkur ni..hehehehehe

    ReplyDelete
  17. izansalleh
    cadangan yang baik tu =)
    tolong belikan boleh???hehehehehe

    ReplyDelete
  18. alah bisa tegal biasa..hihihihii..

    kalau saya penat pun dengkur gak kengkadang...

    ReplyDelete
  19. Biasenye org yg tdo berdengkur msti malu nk mengaku! Siapa mkn cili dia yg rase pedas...

    * Erk? rase pedas la mulut nih! ehehehe

    ReplyDelete
  20. Biasenye org yg tdo berdengkur msti malu nk mengaku! Siapa mkn cili dia yg rase pedas...

    * Erk? rase pedas la mulut nih! ehehehe

    ReplyDelete
  21. dah biasa dah tido ngan orang berdengkur nie....

    suka tak suka kena la terima seadanya....

    takkan nak suruh dia tido bilik sebelah pulak kan....

    dia pasang channel baru kita jugak yang merana....

    hehehe....

    ReplyDelete
  22. kak ain
    tau dakpe..hahaahahhahaha
    lame2 bese r ork???
    hehehe

    ReplyDelete
  23. salam,

    tak tau la tido dengkur ke tak ni nak kena rakam sendiri baru tau hehe..

    ReplyDelete
  24. penjejakmaya

    rakam jangan tak rakam nanti jangan lupa wat n3 erk..hehehehehe

    ReplyDelete
  25. anggap je dengkur tuh macam lagu mendodoi dan buat tido lagi menyenyakkan.. :p

    (psttt cheqna, jangan banyak komplen.. nanti dapat laki kuat dengkur barut tau... hakhakhak<---gelak jahat)

    ReplyDelete
  26. my hubby tido berdengkur gak.. memula kawin dulu susah gak nak tido.. dah 3tahun kawin ni dah biasa plak...

    ReplyDelete
  27. im the girl..

    huarghhh...aah kan..jangan banyak komplen....huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  28. chekna

    eh eh...cam same lak nama kita ye..hehehe

    ye la...alah bisa tegal biasa kan???
    =)

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~