Jul 12, 2010

~ antara intipatinya ~

salam semua
nak share pasal ceramah hari tu..banyak mende nak citer sebenarnya..tapi kat umah ni line memang menguji keimanan n kesabaran betul...so sabo jela....


wajah cheqna sebelum berceramah..hahaahahaha..errr..sila abaikan jari jemariku yang menggebu gebas itu ye..lalalalalalalala
ok...ceramah cheqna tu khusus untuk penerima bantuan kanak kanak (bkk)...yang mana penerimanya adalah ibu tunggal mahupun bapa tunggal atau mana2 keluarga yang sangat2 tidak mampu..kita bagi RM100 untuk seorang anak..paling minima la tu n paling maksimum adalah RM450 bertujuan untuk persekolahan anak2la..
tapi banyak aduan cheqna terima..ramai yang menyalahgunakan bantuan ini untuk kepentingan mereka tersendiri..maksud cheqna..ada sesetengah penerima bantuan ini tidak menggunakan wang yang sepatutnya untuk persekolahan anak2 tetapi menggunakan wang itu untuk beli lipstik..kain baju..tudung ariani...atau yang sewaktu dengannya...
jadi..cheqna mengadakan ceramah ini bertujuan untuk menyedarkan penerima2 bantuan agar tidak menyalahgunakan bantuan yang diberikan..alhamdulillah sambutan begitu baik sepanjang ceramah itu dijalankan....
yang beshnya....ada seorang penerima bantuan ni..lelaki...kami nak potong bantuan dia sebab duit yang diberikan digunakan untuk beli dadah...dia boleh kejar Pn. Linda ( Pekerja Kes bagi BKK )..punyalah kawan tu takut...dia tak puas hati bantuan dia nak dipotong...
cheqna cuba jumpa ngan isteri dia n bincang baik2....isteri dia akan cuba untuk bagitahu suami dia la camana..harap2 dia akan ok..tapi penagih ni..tahu2 jela...
erm...macam2 kan...berharap sangat penerima2 bantuan tidak menyalahgunakan bantuan yang diberikan..

daaaa

12 comments:

  1. ececeh... wajah sebelum ceramah - control ayu gituuu ...

    Bila awak kata jgn tgk tngan yg gebusss , terus saya nak tengok . sampai kesudahnya saya tetap tengok ! muahahahaa poyo arrrr ..

    ReplyDelete
  2. salam cheqna...
    wah cantiknye dia...berseri2 wajah sebelum beri ceramah tu ye...

    ReplyDelete
  3. wah berseri2 muka penceramah.. confirm org yg dtg tak tertidor.. he..he..he..

    ReplyDelete
  4. kak linda yang ku sayangi ( sila nanges tanda terharu )

    i tak yah control kak eh..memang sedia ada ayu..hahahaha
    gebu kan tangan i???lalalalalalala

    ReplyDelete
  5. ainnoraini
    terima ksih kak..
    pinjaman ilahi....=)

    ReplyDelete
  6. gismo82

    wah..sudah semestinya..memang hangat r hari tu dengan soalan2 yang panas..mana sempat nak tido..hehehehe

    ReplyDelete
  7. cheqna keja jkm ke ek? biasa la org slh guna duit bantuan... kat cni org kaya pun kata dia miskin... rasa nak cepuk2 je...

    ReplyDelete
  8. Mmg gebu jari-jemari cheqne...cheqna kiter bleh x dpt bantuan ibu tunggal (^_^) hehehehehe

    ReplyDelete
  9. amiys
    bila bab duit..semua sanggup buat apa saja...
    kadang2 frust dengan sikap orang melayu...serius...
    yup..cheqna kije ngan JKM

    ReplyDelete
  10. zana iman

    hehehehehe...cuba teka saiz cincin berapa..hehehe

    kalau cukup syaratnya insyaallah mesti dapat

    ReplyDelete
  11. size 15 kot (^_^) bleh yek?? mcmne nk apply?

    ReplyDelete
  12. zana iman
    15 kemendenya huhuuhuhu
    jap..zana dah ada anak sekolah ke tak?

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~