Jun 10, 2010

~ tak senonoh ~

salam semua
semalam masa balik dari opis dalam kul 530pm...diiringi hujan renyai2...ada kereta sebuah depan cheqna..tetiba kereta tu slow...ada 2 ekor lembu sedang melintas ala2 lenggang mak kangkung....sekor dah lepas..yang lagi sekor buat perangai..
boleh plak dia duk tengah2 jalan tu dia angkat ekornya n berak beb.....hahahahahahaha... berapa banyak kete kena berhenti sebab nak bagi ruang dan peluang lembu ni berak...
sadis tul lembu ni..
tetiba je teringat blog tedi yang bercerita pasal lembu lintas jalan...kenan kot tedi oi...
hehehehe

24 comments:

  1. sempat lah lembu tu membuang tgh jalan ye

    ReplyDelete
  2. ha ha ha

    cheqna kena badi entry i ke?
    ekekekeke

    tapi mmg kena besabau byk

    aduhai!@

    x ske lembu bersepah bukan sbb bahaya saja tapi tu lah. membuang merata2

    ReplyDelete
  3. huhu...memang sadis tol...misti lembu tu bangga cheq Na, kete berenti bagi dia berak....hihihihi

    ReplyDelete
  4. atty's
    kak..memang lebih dari sempat..hampeh tul..hehehe

    ReplyDelete
  5. si Tedi
    tu r..kenan la tu

    memang lembu2 ni suka cari pasal..huhuhu

    ReplyDelete
  6. maslina
    ini betul2..bukan cubaan tau..hahahahaha

    ReplyDelete
  7. mawar berduri
    itu la pasal..
    hampagas tul lembu ni..hahahaha

    ReplyDelete
  8. kalau amik buat baja pokok ok tu Cheqna ...

    hehe..

    ReplyDelete
  9. kak rina..

    betul betul betul..tambah2 lak yang baru keluar..hangat lagi..hahahaah

    ReplyDelete
  10. uiks, pesal lembu2 semalaysia ni, buat mogok gamaknye..tadi pon jalan jem gara lambu buat iklan lalulintas, adesss..

    ReplyDelete
  11. en me
    x sempat nak tangkap gambo...kang diberaknya atas kete cheqna tak ke naya..hehehe

    ReplyDelete
  12. az rina aka jaijina

    hahaha
    ye la kot...mogok la tu maklumla musim kenduri kan..hahaha

    ReplyDelete
  13. mmg tak suka kalo time lembu nak melintas..merbahaya pun yer gak..yang buat bengang tu pengembala lembu nie selalunye takde mengawasi lembu2 mereka..kalo dah terlanggar..salahkan kita jugak kan..

    ReplyDelete
  14. izzah
    kalu kat daerah cheqna..mana2 lembu yang berkeliaran akan ditangkap dan ditahan di tempat khas..so tuan dia kalu nak tuntut lembu kena bayar saman r...
    tapi kalu kat kampung2..ya ampun..huh..memang banyak r peninggalan lembu2 ini dijalanan...

    ReplyDelete
  15. hehehe.. tak dapek nak menolong..kena lah tunggu lembu2 'lega' dulu..baru leh jalan..kihkih

    ReplyDelete
  16. lain kali snap gambar, semasa curahan ...kerana bentuk curahan itu satu kesenian ada byk warna kelabu titisan dan percikkan..bentuk ekornya..mendongak ke atas...arah dagunya ke atas..hidung mendegus..fussh seni juga oo

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~