Jun 6, 2010

~ ayat2 biasa yang akan keluar pada musim perkahwinan~

salam semua
selamat berhujung minggu..
jangan jeles..kami di pantai timur pun cuti gak hari ini..hehehehe
bersempana cuti sekolah ni kan..sah2 banyak surat saman kad undangan perkahwinan yang kita dapat kan???biasala..asal cuti sekolah mesti orang kahwin...asal orang kahwin mesti sekolah cuti...hahahaha
biasanya ayat2 sebegini mesti akan keluar pada ketika kita menghadiri majlis kahwin :
~ laki / isteri dia orang mana??
~ keje apa?
~ berapa wang hantaran?
~ handsome dok laki dia?
~ comel dok isteri dia?
~ hantaran berapa dulang?
~ comel dok pelamin?
~ baju kale mende?
~ comel dok mekap?
~ sepadan dok pengantin tu?
~laki dia pakai kete mende?
~ jupe mana 2 orang ni??
kan???mesti terkeluar gak ayat2 sebegitu kan??? termasuklah cheqna..huahuahuahua
apepun...cheqna doakan semoga semua yang melangkah ke alam perkahwinan akan kekal bahagia buat selamanya..insyaallah..
kakiku punya nota : menunggu giliran cheqna plak ditanya soalan2 sebegitu..lalalalala

22 comments:

  1. hahahahaha.. betul dh tu.. kalu x encem @ x comey msti kutuk kaw2.. hehehehehe..

    smoga giliran anda akan smpai dlm masa tdekat.. amin..

    ReplyDelete
  2. fahiya...
    betul..hahahahahahaha jahat ngguh la kite2 ni..
    insyaallah....semoga pakcik cepat2 melamar anda =)

    ReplyDelete
  3. salam cheqna~

    hehehe.. ayat2 yang memang sma walau di mana jua di majlis perkahwinan... :p
    tapi sy xsuka bertanya.. yg penting sy nak g mam n jumpa pantin... :)

    ps : thanx ya sebab sudi ziarah teratak sy n komen... :)

    ReplyDelete
  4. hehehe
    lawak laa
    mmg kt mana pun mesti sama soalan tu

    tipikal soalan di kenduri ;p

    yup,moga2 cpt smpi giliran k.ina~hehe

    ReplyDelete
  5. uisshh..cnfrim la soalan ni ade nnti..hehe..

    ReplyDelete
  6. LP lum

    kan...betul kan???hehehehehehe

    cheqna gitu gak...makan..jupe pengantin balik....dah...kalu perkahwinan sepupu sepapat baru sibuk nak tahu..kalu kengkawan ni kurreennng sket..

    nway...thanks gak =)

    ReplyDelete
  7. cik lizi

    ouh....dik..thanks atas doa itu... kak ina pun doakan yang sama untuk awak ye =)

    ReplyDelete
  8. ha bilenye giliran cheqna? jgn lupa jemput ye keh3

    ReplyDelete
  9. miss

    insyaallah...hah!! confirm kena datang ye kalu cheqna jemput...

    ReplyDelete
  10. tambah lagi satu ...

    "sedap tak lauk kenduri..."

    ReplyDelete
  11. hahaha...
    ayat tu wajib org akan tanya kan..
    hehe

    ReplyDelete
  12. lagi2..makeup dia sape buat?..ha....teeeeetttt

    ReplyDelete
  13. Queen..

    tetttt...hahahahahahaha
    cantik ke??naik seri tak???
    hehehehehe

    ReplyDelete
  14. idzalia
    tahu tak pe..=)
    penyeri majlis sebenarnya tu kan???

    ReplyDelete
  15. satu lagi ayat bese orang tanya
    batal air sembahyang tade kasi apa..?

    ReplyDelete
  16. atty's
    kak...
    ade erk org tanya???
    kat sini tak de la plak..
    ke cheqna yang tak tahu???

    ReplyDelete
  17. parah jika sang lelaki lebih kuah dari wanita bab mengata

    ReplyDelete
  18. salam..
    hari ni ke majlis walimahtulurus
    di Kedah anak dara berkhahwin dengan duda anak 3..orang tetap gunakan istilah ANAK TERUNA orang mana?
    he he..untung jadi lelaki nih..
    جزاك اللهُ خيراً‎

    ReplyDelete
  19. zeqzeq

    itu memang tidak dinafikan..
    memang ada kan lelaki sebegitu????

    ReplyDelete
  20. zulkbo

    wsalam...
    amboi...suke la tu..huhuhuhuhu
    yang ni besh gak ni...bila anak dara kahwin ngan duda..or anak teruna kahwin ngan janda..mesti ada soalan "kenapa??dah habis yang bujang ke dalam dunia ni???" kan??kan??
    kalaulah mereka2 yang bertanya ini percaya pada jodoh mesti tak timbul soalan begini kan???

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~