Feb 27, 2010

~ zaman dolu2 ~

salam semua
dah makan malam ke????
cheqna???dah makan dah...kenyang sudah....aipppp..bila nak kurus kalu cam gini ni...hehehehehe
erm...belek album2 lama tau...ternampak gambar zaman kegemilangan cheqna menghasilkan begitu banyak album...eh apa cheqna merapu ni???hehehehe..tak.maksud cheqna..teringat zaman2 sekolah rendah dulu....dulu masa sekolah rendah...tahun 90-95..cheqna sekolah depan umah je....masuk sekolah 740 ke 745am erk...dah lupa lah..lagi 2,3 minit baru turun dari umah.. kadang kalu lupa nak bawak bekal laung je dari kawasan sekolah suh mak bagi...hahahaha serius memang betul2 depan umah..kawan2 lain siap dapat naik motor naik kete bagai lagi..mak ayah siap hantar lagi tapi cheqna n adik2 salam ngan mak ayah atas tangga umah n bye..mak ayah boleh nampak kami ni naik tangga ke sekolah ke or melencong ke lain..tak pernah buat ok..
dulu...cheqna sangat2 aktif masa sekolah rendah..aktif dalam bidang apa???tak kesah.. semua mak bantai... hehehehe.. sukan.... nyanyi... nasyid.. baca berita.. sajak.. syair.. lakonan.. dikir barat.. siap jadi tok joro lagi.. yang lain semua laki dalam kumpulan dikir barat tu.. just only cheqna je pompuan....ape lagi erk... hah jangan terkejut...cheqna ni player hoki sekolah ok...main hoki tu cheqna aktif start darjah 5 sampai darjah 6...tapi aktiviti lain cheqna aktif dari darjah 1 sampai darjah 6 ok...memang aktif...sampai arwah ayah tak leh nak kata ape..nak marah.. cheqna still kekalkan kecemerlangan dalam pelajaran..paling koman pun dapat no. 3 r bukan nak riak tapi kenyataan..huhuhuhu kembang hidung jap dulu masa darjah 1 kan ada exam tengah tahun tu kan..masa tu cheqna dapat no 2 ke no 3 erk...balik tunjuk report kad kat arwah..ayat yang cheqna masih ingat sampai skang ialah.."lepas ni exam seterusnya kalau tak dapat no 1 abah tak mboh sain.." so memang cheqna belajar sungguh2..main pun sungguh2..


ni tahun 1991....hehehehehehe...cantik kan????lalalalalalala minah perasang...hehehehehe ni nyanyi lagu ape ntah..yang pasti pasal merdeka rasanya sebab pakai tu..ala jalur2 tu....hehehehe ni kat Kuala Berang...

ni plak tahun 1992..nyanyi lagu SELAMAT PAGI CIKGU...weh..sampai skang cheqna masih ingat lagu ni weh..tak caya??

sekolah tempat aku menimba ilmu
belajar menulis mengira
dengan panduan guru
sampai sekolah
aku suka selalu
berjumpa guru...
selamat pagi cikgu
lalalalalalalalala...
tu je yang mampu cheqna ingat..walaweh dah berapa tahun tu...nak dengar secara live???ok tepon cheqna skang.....hehehehe suka r bila ingat balik..banyak lagi gambar tapi malas r nak angkut bagai untuk discan...boleh terima alasan itu????

sampai skang cheqna still contact ngan cikgu2 sekolah rendah...n yang beshnya melalui FB cheqna dah jumpa semua rakan2 masa sekolah rendah dulu....besh sangat2...mengimbau kembali zaman2 hingus dulu..hehehehehehe..

sesungguhnya kenangan itu terlalu indah untuk dikenang....andai dapat ku undur masa jiwang jap

erm..oklah..nak g layan tv jap...jupe lagi..esok cheqna kije


bye...

tadaaaaa

No comments:

Post a Comment

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~