Feb 12, 2010

~ kadang2 baik salah..apatah lagi kalau tak baik ~

salam semua
pepagi jumaat ni setelah mengemas umah..membasuh kain baju...bekpes..mandi dan manda menjemur kain baju..maka tibalah masanya untuk cheqna bermesra2 dan bermanja2 ngan cik blogspot... betul ke cik???lalalalala
erm...semalam kan cheqna sakit kepala...actually cheqna ada vertigo..sama ngan chekdeenoor punya penyakit...ntahlah..mungkin hari rabu tu cheqna lama sangat kot dibawah pancaran matahari...tu yang sakit kepala...huhuhuhuhu...skang ni vertigo cheqna tak macam dulu dulu..kalu dulu2 sakit tuhan je tahu...memang cheqna akan muntah 3x..sakit tuhan je yang tahu..skang alhamdulillah..pening tu tetap pening tapi takla macam dulu sampai kena masuk ward..
ok abaikan pasal sakit cheqna tu...

erm..pernah tak anda semua berada dalam situasi serba salah??maksud cheqna macam bila kita wat baik salah apatah lagi kalau kita wat jahat...
dulu2 masa cheqna masih kerja sama2 ngan sahabat cheqna tu dia selalu ngadu pasal kes ini...dia berniat untuk menolong je...tak de pape maksud lain tapi pihak lagi satu salah sangka..maksud cheqna..eh jap berapa kali maksud ni..biorle...hehehehehe..ok cam ni..sahabat cheqna tu lelaki.. dia selalu mudah menghulurkan bantuan tak kira pada lelaki or pada pompuan dengan niat untuk menolong je...tak de pape niat lain tambahan lak dia dah bertunang..tapi yang jadi masalahnya pompuan2 tu akan menyangka sahabat cheqna ni ada hati kat dia..susah kan??jadinya cheqna selalu kata kat sahabat cheqna tu macam nila lebih kurang ayat cheqna
" tu la awak...baik sangat ngan orang...kan dah makan diri "
bagi sahabat cheqna..katanya kita ni tolong orang dengan ikhlas...hari ni hari mereka esok lusa mungkin hari kita...
betul tu...niat kita memang ikhlas nak tolong tapi pemahaman orang pada kita yang jadi masalah tu..
n now...cheqna lak yang menghadapi situasi seperti sahabat cheqna tu..
cheqna memang suka tolong orang n baik ngan orang...x jadi masalah bagi cheqna..lagipun pada cheqna bila dapat tolong orang baik ngan orang seakan satu kepuasan pada cheqna
tapi sayangnya bila cheqna baik ngan orang especially ngan yang berlawanan jantina mula la berlaku salah faham...
aduh...cheqna tak berniat pun baik ngan dia sebab cheqna jatuh cinta ngan dia ke..ada perasaan ngan dia ke...
susah gak kan....ape yang perlu cheqna buat skang???menjauhkan diri????memang pun..cheqna dah menjarakkan diri dia skang ni...tak mo dia salah faham lagi..
entahlah...moga dia akan faham r...seingat cheqna tak pernah pun cheqna buat sesuatu yang memungkinkan dia menganggap cheqna suka kat dia..cheqna x pernah pun luah perasaan kat dia..aduh....semoga semuanya berjalan ngan baik la...
cheqna suka berkawan ngan dia...tapi itu bukan bermakna cheqna cintakan dia..
ntahlah....baik pun salah..apatah lagi kalu tak baik....
tadaaa....

8 comments:

  1. Kalo aku dah jadi camtu mesti ah menjarakkan diri...
    Lainlah kalo aku sememangnya suka dia... makin rapat jadinya..

    Hahahaha...

    ReplyDelete
  2. zan
    kalu aku suka sah2 aku makin gelenya hahahahahahaha
    huhuhuhuhu moga2 dia mengerti la ye

    ReplyDelete
  3. dak tedi

    tu la...

    baik pun kena ada batasnya kan...

    ReplyDelete
  4. pernah kena panggil bohsia dan macam2 perkataan kurang sesuai hanya sebab tak melayan diorang....tuhan tahu cheqna oooi...sabor jerla

    ReplyDelete
  5. desirequeen

    oh ye ke??

    setakat ni cheqna takdela sampai tahap macam tu....

    betul...hanya Allah yang maha mengetahui

    ReplyDelete
  6. bile baca kisah cheqna ni..... teringat plk kisah dulu2...... mmg serba salah & serba tak kena jd nyer.....dunia2................

    ReplyDelete
  7. ninie's

    kak...kadang2 kenangan pahit amat manis untuk dikenang kan??

    semua tu menjadikan kita matang dalam menjalani kehidupan seharian..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~