Feb 9, 2010

~ berjalanlah tanpa henti ~



salam semua

hari ni cheqna macam banyak sangat berfikir...berfikir yang ntah pape....

ok...cheqna pernah bercinta...memang cheqna jenis kalu dang sayang orang tu..memang orang tu je cheqna sayang...cheqna takkan layan lelaki lain...memang setia habis r...

tapi sayang...perhubungan itu tak kemana...senang cakap tak dop jodoh..ok tu je...cheqna punya stail kalu dang clash ke berpisah ke ape ke...cukup sampai setakat tu...lepas ni tak perlu nak jadi kawan ke sahabat ke..kawan baik ke...habis..habis..tak perlu lagi...

ok..cheqna clash raya kedua hari tu...kenapa??tak perlu la tahu ye...biarlah cheqna ngan dia je yang tahu...so...cheqna amik masa gak r untuk lupakan dia..ok cheqna akui..bulan pertama clash tu memang cheqna still contact n berhubung ngan dia...dia pun sama..masuk bulan kedua cheqna dah stop..cheqna dah rasa ok..cheqna dah boleh move on tanpa dia...so cheqna boleh doh tak jawab kol ke msj ke..jawab ym dia ke...jawab FB dia ke...cheqna dah kuat...
kalau dulu dengo nama dia pun cheqna dah tak leh...mesti nak nanges tapi skang alhamdulillah tidak lagi...cheqna dah mampu harungi semuanya..
semalam dia ym tanya khabar..sorry cheqna tak kan jawab...cheqna dah nekad untuk tidak ada pape hubungan lagi dengan dia...kejam kan cheqna????huhuhuhuhu bagi cheqna biarlah dia dengan dunia dia n cheqna hidup dengan dunia cheqna...untuk ape dikenang lagi kan???mungkin bagi orang lain tak salah untuk berkawan...tapi tidak bagi cheqna...sukar untuk mengubah rasa cinta kepada rasa sayang kepada seorang kawan...susah....cheqna tak kata semua perempuan macam tu...mungkin ada je yang mampu berkawan baik setelah putus cinta tapi tidak bagi cheqna...
cheqna bahagia ke derita ke tak perlu la dia amik tahu lagi...begitu juga dengan dia..cheqna tak berminat untuk amik tahu lagi...dia pernah bagitahu akak cheqna bahawa cheqna tetap sahabat baik dia sampai bila2...tu mungkin pada dia tapi tidak pada cheqna...ciktc..ko tahu kan ape yang aku rasa....dan ko tak salahkan aku kan???bagi cheqna dengan apa yang berlaku selama ni..cheqna berhak untuk tidak menjalinkan sebarang hubungan even as a friend dengan dia... cheqna penat sangat..lama cheqna bertahan...mungkin silap cheqna gak..
yang tahu kisah cheqna ngan dia..seolah2 tidak percaya dengan apa yang berlaku..bagi cheqna senang...ada jodoh pasti tak kemana...ramai yang tahu kisah cinta cheqna sentiasa bagitahu
"jauh disudut hati...dia tetap akan menjadi milik cheqna gak suatu hari nanti"
dulu memang cheqna suka bila ramai yang mendoakan begitu tapi skang seakan hati cheqna sudah mati untuk semua tu...
skang cheqna gembira dengan kehidupan cheqna..dikelilingi teman2 yang baik..teman2 alam maya yang setia..alhamdulillah dan cheqna tetap menjadi diri cheqna...tak perlu berubah kerana orang lain..apa yang berlaku sepanjang hampir 2 tahun betul2 menjadikan cheqna matang dalam menjalani kehidupan terutama dalam alam percintaan...
Allah menemukan kita dengan orang yang salah dulu sebelum menemukan dengan orang yang betul...hargai setiap apa yang kita miliki dalam kehidupan..cheqna tak menyesal dengan apa yang berlaku sebab cheqna dah lakukan yang terbaik sepanjang kami bercinta...dah orang tak nak hargai kita kan...hukhukhuksobsobsob..takpela..bukan jodoh kami...
ape yang penting...jangan mudah mengalah bila kita ditimpa musibah...percayalah..setiap orang mempunyai masalah tersendiri yang membezakan kita adalah bagaimana kita mengawal masalah itu..samada kita yang menguasai masalah ataupun kita membiarkan masalah yang menguasai kita..
so...hanya Allah yang maha mengetahui segalanya....
apepun yang terjadi...berjalanlah tanpa henti...
tadaaaa...

12 comments:

  1. takpe ... jijah doakan semoga mendapat jodoh yg 1000 kali lebih baik dari yang terdahulu dan moga berbahagia sampai bila bila ...insyaallah

    ReplyDelete
  2. jijah

    terima kasih ye..

    cheqna pun mendoakan yang sama untuk jijah...

    amin...

    ReplyDelete
  3. allah lebih mengetahui apa yg terbaik untuk kita kan...

    moga satu hari nanti cheqna akan ketemu jugak cinta sejati....

    ReplyDelete
  4. kak ain..

    insyaallah kak

    sememangnya hanya Allah yang lebih mengetahui...

    ReplyDelete
  5. kak linda

    huhuhuhuhuhuhuhuhu huarghhhhhhhhhhhh pujuk cepat.........

    ReplyDelete
  6. alang...same goes to me.

    tp org kt tmpt alg...tp di tmpt si dia..

    i keep trying...contact him...ym, sms....dia x reply.

    org bkn nk ganggu hidup dia lg... but dia penah jd best fren org jgk.

    tp bila cita kami dah end mcm ni...seolah2 our frenship pun dh over.. susah nk terima la alg...
    :(:(:(

    ReplyDelete
  7. faz

    u have to be strong

    maknanya memang dia tak nak ada pape hubungan lagi la tu

    kena sabar dik n belajar menerima hakikat

    ReplyDelete
  8. kakna..

    macam mi gok prinsip kakna..bg mi putus cinta xperlu lagi ye ada dlm hidup mi..mi pun jenis dang syg mi syg sgt2 setia n xcurang..tp last2 ye yg curang..pah tu mi xambik tau lg pasal ye..4 tahun mi single sb xcaya laki..nasib ada kawan2 je skrg ni kan kakna..huhu..

    ReplyDelete
  9. mi

    kena ingat se je

    bukan seme laki sama neh..

    ReplyDelete
  10. hurm tgk gbr cincin ni , terinagt plak pertunagn ku yg dibatalkan 1 mgu sblm mjlis bermula.. sedih mmg sedih tp hidup mesti diteruskan... mmungkin ada hikmat di sebalik ni kan,,ape pun cheqna kita kn pandang kedepan.. arrghhh senyum sokmo..lalala

    ReplyDelete
  11. sue..

    setiap yang berlaku ada hikmahnya yang mungkin kita tak nampak lagi kan...yup..sememangnya hidup perlu diteruskan..insyaallah pasti sue akan bertemu dengan insan yang benar2 mencintai sue suatu hari nanti...senyum sokmolahhh!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~