Feb 6, 2010

~ apakah sebenarnya ~


salam semua

jumaat 5 Februari 2010 kul 1120am gerak dari umah...sampai kul 1205pm..
bawak mak g mydin mall..shopping barang kedai n barang dapur sket like dynamo. .syampu..shower n etc..
kan kat Trg jumaat tak keje kan...so ingatkan bila g time2 gini senang sket nak membeli dan belah...ingatkan tak de orang..rupanya sangkaanku meleset belaka..tak tahulah plak kot2 kat dalam Mydin Mall ni ada masjid...ramai semacam je lelaki kat dalam ni..tanya mak...ade ke masjid dalam ni ..mak bantai gelak tang2 situ gak...hehehehehe...takleh wat calon laki ni dak2 ni..hahahahahaha
baru sampai kan..g kat bahagian syampu..tetiba
mata bertemu mata...masing2 terpaku....
"eh..alang..."
"eh...kak izah..au...pekabo???"
cheqna terjumpa pasangan suami isteri yang merupakan clasmate cheqna masa kat U dulu... a u atau nama sebenar Fakrul..pronounce nama dia adalah A U..skang a u kat IMTIAZ Besut manakala kak izah kat UITM Machang..baru boleh duk sama2 bulan 12 baru ni..dulu kak izah kat UITM Shah ALam n a u kat IMTIAZ kuala Berang..alhamdulillah rezeki anak..kak izah skang sarat mengandung..ikut kata kak izah bulan 4 ni akan kuarlah permata hati mereka berdua..insyaallah...tak cakap banyak ngan diorang....dahla mydin mall tu penuh..jadi cam tak besh r..
so..sampai setakat itu sahaja pertemuan pertama...beshnya kalau dapat jumpa balik kawan2 masa kat U dulu kan...masing2 mesti dah bawak tunang, suami, isteri, anak...cheqna???cheqna bawak perut yang mengandungi lemak jelah..huarghhhhhhh sodih mak....hehehehehe
ni musim cuti raya cina ni lagila cheqna akan sedikit serabut pabila diajukan bila nak kahwin??? redha jela...nak wat camana kan...bukannya jodoh tu boleh dibeli dengan harga RM10 sekilo..kalau boleh beli agaknya dah ramai yang menjadi pembeli...tapi tak kisahlah cheqna percaya pada jodoh yang diaturkan oleh Allah..dengan siapa??dimana??bila??hanya Allah yang tahu...
walaupun ada ketikanya jauh disudut hati sekali sekala terfikir jugak...tapi cheqna lebih suka berbalik pada ketentuan Illahi...siapalah kita untuk menolak qada dan qada' Allah...
apepun...cheqna masih memegang title presiden KMJ..jangan bimbang...hehehehe...sampai masanya cheqna akan pas gak title tu pada orang lain...doakan ok.....
kakiku punya nota : wahai putera impianku..datanglah melamarku.....pangggggg sebab koya

8 comments:

  1. cheqna,
    kalau dulu aku tak terasa sangat bila org tanya.

    sekarang bila kawan2 yg pernah rapat dgn kita dulu, kalau terserempak mesti tanya. kadang2 rasa nak lempang je derang!

    ReplyDelete
  2. si tEDI

    hahahahahaha..

    same r...diorang ingat kita ni saje je kot tak nak kahwin..

    huhuhuhuhuhu...

    ReplyDelete
  3. KMJ tu ape ? hehehe ... segan nak jumpe geng lelama .. sbb dorang mesti sembang pasal anak ngan laki jer .. kite sengih jer ... huuu takleh nak bayangkan cemana

    ReplyDelete
  4. jodoh pertemuan tu kan Allah s.w.t yg tentukan.. kalau tak smpi seru lg tak kawen le lg kan.. pelempang je sapa yg rajin tanya tu.. hehe..
    yg penting kita hepi dgn hidup kita..

    ReplyDelete
  5. jijah

    KMJ tu stand for Kelab Mencari Jodoh

    hahahahaha

    tu la kan..kadang segan ngan kawan2 yang dah beranak pinak ni..pepun kita mendoakan yang terbaik la untuk mereka kan...

    ReplyDelete
  6. idzalia

    bagi org yang dapat fikir cam Lia alhamdulillah

    bagi yang tidak..mula la kata kita memilih la...high taste la...berlagak la dan bla bla bla..

    apepun hanya Allah yang maha mengetahui segalanya

    ReplyDelete
  7. biar lambat asal selamat....

    seksok datang la jodoh cheqna tue...

    insyaallah....

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~