Feb 5, 2010

~ akhirnya Kau Pergi Jua ~

salam hari jumaat buat semua
masih ingat tak n3 cheqna pasal kanser lidah hari tu??ala..cheqna ni tak pandai la plak nak link2 kan n3 terdahulu..bocor rahsia hehehehe
dalam n3 tu cheqna ada citer pasal anak sedara kawan cheqna yang menghidap kanser lidah..dah menjalani pembedahan buang lidah...pastu amik isi peha untuk dibuat lidah baru..dalam bulan berapa erk..cheqna dah lupa tahun lepas r menjalani pembedahan..
dan semalam ( 4 februari 2010 ) kul 345am..cheqna dapat msj dari Kak Zie ( kawan cheqna tu ) menyatakan bahawa anak sedaranya Fiza dah kembali kerahmatullah lebih kurang kul 1am.. cheqna baca msj tu area kul 415am..tapi baca pun macam takde perasaan r..sebab masih dalam mood mamai kan...
bangun untuk solat n siap2 g keje...baru cheqna tengok balik msj n masa tu baru terkejut..terus msj kak zie ucap takziah..nak kol takut dia sibuk kang..so cheqna g keje macam biasa...bagitahu gak kat dak2 opis...
dalam kul 11am..iwan nak ikut cheqna g menziarah dalam bahasa ganu disebut sebagai nawak.. sedang molek kami sampai...talkin sedang dibacakan...kak zie tunjuk gambar arwah sehari sebelum meninggal..memang tulang sahaja yang tinggal...isi langsung takde...mengikut kata kak zie..arwah dah tak leh makan..sebab lidah dia pecah..bernanah..
ikut kata kak zie...malam sebelum arwah meninggal...kak zie suh tido dalam bilik tapi arwah tak nak..nak tido kat luar...kul 12 lebih mak arwah bangun tengok anak dia...senyap je..biasa arwah bising gak nak suh picit ke ape ke...tapi malam tu senyap...mak arwah bangun tengok arwah masih bergerak masa tu...sekali lagi mak arwah rasa pelik dalam kul 1am lebih sebab arwah ni senyap je...bila mak dia bangun sekali lagi baru sedar arwah dah tak de..
kak zie kata...lebih baik Allah amik arwah dari arwah terseksa sebegitu...memang kesian sangat tengok arwah...apepun Allah lebih menyayangi arwah..
semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman...semoga roh arwah dicucuri rahmat
amin...
kakiku punya nota : kita juga akan ke sana apabila sampai waktunya...

5 comments:

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~