Jan 27, 2010

~ saat terakhir~


salam semua
semalam adalah hari terakhir salah seorang staff opis bertugas..mariam ( yang freehair tu ) akhirnya dapat balik ke sarawak..dapat bersama suami dan anak2 yang masih kecik setelah hampir setahun lebih berkhidmat di Terengganu.
jadinya..kami mengadakan majlis makan2 sket sempena mariam yang dapat tukar ni..dia ni kristian tau..sarawakian...baik orangnya...giler2..tengahari semalam kami makan nasi ayam yang dimasak oleh staff opis gak..Kak Na..dia ni memang r kalu bab2 masak memasak ni...mabeles...
agak sedihla..terutamanya ketika mariam berucap...sob..sob..sob...bak kata dia
"saya memang suka dapat balik sarawak tapi dalam masa yang sama saya sedih untuk meninggalkan Terengganu.."
adatlah mariam..tak mungkin kita dapat memiliki segalanya kan...harus ada yang kita tinggalkan...
dalam kul 630pm...cheqna dah gerak dari rumah untuk ke Telanai Seafood..sekali lagi makan2 bersama Mariam n kawan2 yang lain sebelum kami hantar mariam naik bas untuk ke Melaka sebelum dia balik Sarawak...
cheqna..wani..iwan..haji lan..cik sit..wahid..johan..cj..serul..kak na..antara yang mengiringi mariam di saat2 terakhir dia di bumi Terengganu...cheqna n the geng ni saje menghappykan keadaan supaya mariam tak la rasa sedih sangat..mariam naik bas kul 830pm..
pastu kami balikla...tgh2 drive..tetiba ada msj masuk
"cikna..tq atas persahabatan selama ini..tq utk gift tadi n tq utk semuanya..kalo g swak jgn lupa kol saya..saya akan ingat u all sampai bila2..kenangan di PKMDHT sungguh manis n saya sedih sbnrnya tadi tapi tak leh nangis nanti kamu org nangis"
memang sedih...tapi tahan jela kan...apepun semoga Mariam akan bahagia bersama suami dan anak2 dia yang masih kecik tu...all the best untuk mariam..
kakiku punya nota : setiap pertemuan pasti ada perpisahan kan???

10 comments:

  1. maslinamansor

    sedih la juga

    tapi hidup mesti diteruskan

    ReplyDelete
  2. si tedi

    malam ni mariam baru balik swak...huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. x pernah singgah telanai seafood tu.. lalu je ;)

    *cheqna bg brp bintang mkn situ?

    ReplyDelete
  4. honeylanz

    erm..ok gak la makanan kat situ

    7 out of 10....

    ReplyDelete
  5. Itulah indahnya persahabatan. Bila terpisah terasa sangat kehilangan, kan...

    ReplyDelete
  6. Tie

    betul..

    semoga kenangan bersama mariam tak mungkin terpadam..selagi bernyawa tetap diingatan

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~