Jan 24, 2010

~ betul2 menguji kesabaran ~

salam semua..

akhirnya setelah berkampung hampir 2 minggu kat Kl..maka hari jumaat 22 Januari 2010 lepas majlis penutup tanpa makan tengahari sebab tak disediakan..huhuhuhu kejam kan???maka baliklah kami seramai 7 orang campur driver jadi 8 orang ke terengganu..

ok memula...diorang (orang lama 2) nak g ke HQ..dekat ngan Sogo..dah ada ura2 diorang nak g SOGO..kalau betul diorang nak g memang cheqna hangen satu badan r...tak puas2 shopping...cheqna ngan lagi 4 orang dah nak balik terus je..penat..dah malas nak fikir tuk jalan2 ni...

lepas g JKMM kami teruskan perjalanan...berhenti kat mana ntah..kat d serai ke ape nama ntah..kat ngan Petronas..berhenti makan...amik telur masin..nasi yang tak sampai separuh sila percaya cheqna tak makan banyak ayam masak merah yang amatlah kecik plus air bandung total RM9..pas makan terus solat...

pastu masa ni dah kul 3pm..kami teruskan perjalanan..sampai kemaman kul 530pm...turunkan minah 2 orang tu...n then teruskan perjalanan..

yang ni sakit hati ni...dah hampir kul 630pm...bolehlah makcik2 ni suh berhenti kat Mesra mall.. punyalah cheqna sakit hati...cheqna tak turun...cakap ngan cik sit

" diorang ni tak reti ke saya nak balik ke umah lak ni..kul bape la sampai KT..saya lak nak teruskan perjalanan ke umah hampir sejam lak...dorang takpelah terus sampai umah"

jawab cik sit

"memang makcik2 ni tak reti bahasa...asyik shopping je kejenya...nak shopping datangla ngan kenderaan sendiri"
natijahnya hampir kul 730pm baru kuar dari Mesra Mall..dang masuk shopping complex takde maknanya nak g 20 minit.dusta belaka...sakitnya hati tuhan je tahu...mungkin drebar nak tunjukkan kemarahan dia...lepas habis diorang shopping...memamg laju giler drebar ni bawak..kecut perut gak...dengan alasan dah lewat...
kul 830pm...berhenti kat masjid mana ntah nak solat...moga2 Allah redakan kemarahan cheqna..
ok..pas solat...ok la sket..ingatkan akan ok sokmo rupanya tidak...sorang makcik tu boleh kata...
"berhentila minum air dulu..."
pergh.....menggelegak jiwa cheqna....
diorang berhenti kat Kelulut..cheqna pun ape lagi call adik
" ko datang amik aku kat Kelulut..dok tahulah boleh sapa kul bape kat KT kalu gini balas caranya..datang amik sini..aku tunggu"
makcik2 tu macam dah serba salah ngan cheqna..dahlah cheqna je Pegawai dalam tu mereka semua Pen. Pegawai je...
kejam kan cheqna????penat la weh....huhuhuhuhu
selama ni kalau cheqna kua g KL or mana2 kami hanya akan berhenti makan tengahari n solat terus pastu teruskan perjalanan cam biasa..kalau driver berhenti isi minyak je baru kami akan turun cari kudap-kudapan...or g toilet...tu je...maka kami biasanya kalau bertolak kul 1pm dari KL..kul 7pm dah leh sampai KT...x la penat sangat..tapi ni dah hampir kul 10pm lum sampai lagi..ish..penat sangat2la...
apepun..cheqna berhenti kat Kelulut tu terus tunggu adik...5 minit kemudian adik sampai...diorang memang akan lambat coz nak kena g hantar sorang2 kat umah...perghhh huh!!! tobak dah tak nak join diorang ni lagi...
ok nak wat keje sket...2 minggu tinggalkan opis..banyak keje..
tadaaaaa

6 comments:

  1. ada ajer yg buat cheqna hot ya...

    sabar ya dik, kalau keluar ramai2 camtu la... makan masa nak sampai sesuatu tempat....

    jangan moody2 tau, nanti hilang awet muda....

    senyummmmmmmmm........

    ReplyDelete
  2. mesti nak marah kan dah le penat pulak tu makan kena lak mahal tak berbaloi.. huhu

    ReplyDelete
  3. he he he.

    itulah kalau karenah yg kena di hadapi.

    kalau aku pun aku hangen

    ReplyDelete
  4. Ain...

    kak..hari ni memang cheqna senyum je manjang..

    lalalalala

    ReplyDelete
  5. idzalia

    memang penat..penat sangat2..

    tapi memikirkan org tua..ku hormatkan juga walaupun panas membara

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~