Dec 13, 2009

~ KahWiN ~

salam semua
semalam sepupu kat umah kahwin...so ramaila mak2 sdara n pak sedara hadir..abang2 cheqna pun balik gak r..memang meriah r..
sepupu cheqna tu umur 25 tahun...so mak2 n pak2 sedara cheqna ni bisingla bila lak turn cheqna...alahai bapak2 n mak2 sedaraku..bukan anak sedaramu ini tak mau kahwin..kalau boleh hari ni gak nak kahwin ayat gatal tapi belum sampai jodohku
yang beshnya..ada mak sedara yang cheqna panggil mak cik yam tanya..berikut antara isi perbualan cheqna ..
MCY : kak ina, awk bila lagi...jangan lambat2
Cheqna : insyaallah..30.2 ni kak ina kahwinla
MCY : oh..dah ada tarikh...alhamdulillah
Mak Cheqna : makcikyam weh..bulan 2 mana sapa 30hb...
MCY : Bengong kak ina
hah amik ko..tang2 tu gak kena bengong sutir..huarghhhhhhh
Cheqna : insyaallah MCY, tahun depan kalu ada jodoh, kak ina kahwinla....
MCY : Harap2 gitula Kak ina weh...

nak balik ni..lagi sekali kena sekat ngan pak2 sedara lak..berikut perbualan cheqna ngan Uncle ( suami MCY )
Uncle : Kak ina..cepatlah awk plok..pok2 sedara dah tua ni...kang dok dang plok..
( dalam hati..aduh..cam sayu la plok bila kata macam tu )
Cheqna : Insyaallah uncle...sempat uncle hadiri majlis saya nanti..
Uncle : harap2 gitula kak ina eh...
bukan tak mau kahwin..lum sampai masanya..hehehehe..kalau dah jodoh..tak kemana kan??
cheqna dah ada ramai sponsor..hehehe..abang 3 orang..kakak sorang n kakak ipar 2 orang, abang ipar sorang..hahahahaha
insyaalla..sampai jodoh..pasti akan kahwin gak nanti...
tadaaa..senyum dalam paksa

10 comments:

  1. ni lah soklan amy paling takut kalau jupe sdara mara..huhu..

    ReplyDelete
  2. ~ amy ~
    tau takpe..
    keluar soalan2 gitu boleh menanah telinga tau..

    huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. ala... rileks arrr...

    soklah cepumas tuh memang saja jek dorang tanya . Bagi meriah sikit majlis kahwin tuh kannn..

    apapun... akak pun tengah tunggu nasi minyak awak . heheee

    ReplyDelete
  4. sis linda

    eh kak..kan kat Trg ni pagi2 bekpes kan nasi lemak ngan nasi minyak..akak beli jela..x pun meh sini cheqna belanja..nak????

    ReplyDelete
  5. soklan ni pun selalu sy dgr masa sy blum kwin lagi. jwpn sy ialah "nak sponsor ker?" hahaha

    ReplyDelete
  6. nidza

    cheqna dah ramai yang tukang sponsor..

    calon je belum ada yang nak sponsor..boleh gitu???

    hahahahaha

    ReplyDelete
  7. tak lari gunung di kejar kan cheqna kan....

    tapiiii jangan tunggu lama2 dik, rugiiiiii.....

    dah tua2 nanti, anak2 masih kecik lagi tau....

    semoga cepat2 ketemu jodoh yang bersesuaian....aminnn

    ReplyDelete
  8. kak ain

    tolong cari untuk cheqna boleh???

    hehehehehe

    ReplyDelete
  9. bab kawen satu hal
    bab sponsor tu

    fuh

    best giler!

    sy sedey xde org nk sponsor~anak sulung~huhu ;p

    ReplyDelete
  10. cik lizi

    sponsor diri sendiri r nampaknya..
    huhuhuhu

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~