Nov 6, 2009

~PanGgIlAn HaNGiT~

salam semua
stat dari malam tadi sampailah skang..hujan masih belum berhenti..alamatnya memang sah2 banjir kan..memang cheqna kena standby r...minggu depan g Selangor..exam...selamat x yah bertugas banjir ekekekeke..jahat tul cheqna ni...
em tadi area kul 10am..dapat call..tak jelas tepon umah ngokngek..so suh mamat tu call guna henset..mamt tu name apa ntah dari CIMB call bagitahu offer untuk insurans takaful..banyak penerangan yang dia bagi...cheqna macam dah tak sedap hati...bila dah siap dia bagi penerangan so dia mintak maklumat peribadi untuk daftarkan cheqna..cheqna tanyalah..
Cheqna : tawaran ni ada di mana2 cawangan CIMB kan??
Dia : tak..kita offer kepada mana2 customer yang wat pinjaman kenderaan dengan CIMB dengan call je
( dalam hati macam dah pelik )
Cheqna : ok..kalau macam tu cik nak apa skang?
Dia : saya perlukan pengesahan nama penuh cik ( then dia sebut nama )
Cheqna : ok..betul..
Dia : boleh bagi no. IC cik??
Cheqna macam dah pelik tau..kalau betul maklumat cheqna ada ngan dia..mesti dia tahu nombor IC..alamat cheqna kan..
Cheqna : takkan kat sistem encik tak de maklumat saya???saya kan memang berurusan dengan CIMB bank
Dia : (tak menjawab soalan...) boleh saya tahu no akaun cik bermula dari 1 ataupun 0??
Cheqna : saya tak ingat no akaun saya...buku mungkin saya tinggalkan kat pejabat..so sorry tak dapat membantu
Dia : kalau macam tu saya call cik isnin ni..bila cik masuk opis
Cheqna : tak perlulah coz next week saya tak masuk opis ada kursus kat KL sebulan baik punya bohong ekekeke
Dia : Ok..lain kali saya call cik lagi
Cheqna : ok..bye..
Dia : Bye
cheqna macam pelik je..mintak2 no akaun lagi..walaupun dia cakap akan potong dari akaun RM75 sebulan..tapi cheqna tak percaya...cheqna lebih suka berurusan secara bersemuka..senanmg cheqna nak tanya apa2...cheqna tak mau jadi mangsa penipuan mana2 pihak...
jadinya cheqna tak berminat untuk berurusan sebegitu...takut r jadi mangsa..dahlah duit gaji masuk kot CIMB bank..kang tak pasal2 diriku merana huhuhuhu..mintak jauh...
okiesh..makan time...
tadaaaaa

12 comments:

  1. jangan buat pasal cheqna. orang sekarang ramai yang jahat...ish...bahaya betul!

    ReplyDelete
  2. cHeRyNa PiReS

    itulah pasal...

    selamat cheqna sempat 'tersedar' kalau tak..ntahlah...

    takut juga r..

    ReplyDelete
  3. yang through phone nih selalu je kena. yg insuran lah, kad kredit lah. macam-macam lagi. tapi amy dah terkena sesuatu dengan maybank. diorg kata untuk saving, alih-alih benda tuh boleh plak jadi insurans bagai. diorg tak bagi in details masa jumpa. dah siap sign. lain plak jadinya. amy dah insaf bab-bab camnih.. :(

    btw, salam perkenalan juga. ;)

    ReplyDelete
  4. ~ mizzAmy~

    sebab tu cheqna tak berminat mana..

    perasan je ada mende pelik..so terus cheqna tak berminat nak melayan

    btw..thanks k =)

    ReplyDelete
  5. kena berhati2x sekarang nie...
    macam2x cara orang guna nak tipu

    ReplyDelete
  6. cik daya

    betul..

    orang ni nak menipu macam2

    semoga dijauhkan dr terkena mende2 cam gini

    ReplyDelete
  7. betul tu..
    bahaya skrg ni..
    dorg ni pandai menipu..
    licik sungguh..
    jd nyer kite kena sentiasa berjaga2..
    hope di jauh kan dr benda2 cmni kan.

    ReplyDelete
  8. akusygdia

    betul tu..

    beringat sebelum kena ye..

    ReplyDelete
  9. saya juga banyak terima call macamni.. benggang betul la.. dah la cakap lama.. malas betul nak layan.. tensen..

    ReplyDelete
  10. ~mama aiman~

    sampai hari ni still kol..

    menyampah..

    huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  11. fazemy

    itula..

    tapi yang bengangnya sampai hari ni dia still kol..tapi cheqna tak layan..malas

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~