Nov 14, 2009

~ HaNtU RaYa ~



salam semua..

sebelum itu..amaran peringatan untuk semua..n3 kali ini amat berbahaya kepada sesape yang lemah semangat or watsoeber ( pinjam ayat sis nita ) ekekekeke...ini benar2 berlaku pada penulis bloq aka cheqna comel yang amat

em...zaman belajat kat U dulu...tahun 2004 kalu tak silap..masa tu Paper Dr. Ani..kami ada wat Kem kat Anggulia Beach House Resort, Marang..selama 3 hari 2 malam rasanya..dah tak berapa ingat la..almaklumlah semakin muda

satu petang tu..dah habis sesi..kami dibenarkan main2 kat tepi pantai..saje2 amik angin kat pantai tu..ada gak yang main2 kat gigi air tu..eh jap..air ada gigi erk?????bantai jela...pastu ketua kelas kami Abe Jiz... oh abe jiz faz mesti gelak ni...abe jiz dah pesan..jangan galok2 sangat n main tepi pantai lame sangat..sebelum maghrib dia suh kami naik la ke bilik masing2..

so cheqna n the gang dah naik bilik sebelum 645pm...mandi dan manda...g makan n pahtu g surau coz ada solat jemaah n tazkirah...sesudah solat maghrib n tengah2 zikir...dengar kat bahagian belakang ada geng2 pompuan yang nanges...eh bukan geng2..tapi geng coz sorang je kan...kawan cheqna yang namanya mc G..dah melompat duk sebelah cheqna sambil gigil2 ni..tanya kenapa..katanya yang nanges tu duk sebelah dia..tu yang dia takut sangat tu..

abe jiz pusing tanya..

" sapo dio lang?? Fifi ko??"

cheqna angguk je...

so pada kawan2 yang tak lemah semangat ni kami tolongla kawan2 yang lemah semangat..semua dah diasingkan kecuali fifi yang kami tinggalkan dalam surau..dak2 lain yang jenis lemah tu semuanya kami masukkan dalam bilik dan ditemani at least sorang yang kuat semangat....cheqna ingat lagi sampai terlondeh2 kain cheqna coz usung dak2 yang lemah ni..tapi sila jangan fikir bukan2 ye...kain telekung yang terlondeh..kat dalam cheqna pakai suar panjang ye...

sewaktu proses pengasingan dilakukan..maka kami ( ada 3-5 orang geng pompuan termasuk cheqna ) n selebihnya dak laki kelas cheqna ( 19 orang ) bersoal siasat dengan "makhluk" yang masuk dalam badan fifi tu...

mengikut apa yang makhluk tu cerita...dia budak...tadi dia suka tengok kami semua main kat pantai..dia asyik je nengok kami...sampailah dia ikut kami ke bilik...dia dah lupa jalan balik..n dia takut...takut sebab dia tak de sape2 skang...dia mana leh masuk surau...so setelah dia fikir..dia pun buat sampai fifi ni muntah..jadi bila fifi muntah dia terus amik peluang masuk dalam badan fifi...serius wehhhh..time dak tu cerita meremang bulu roma...tapi seronok dengar dia bercerita..

suh dia balik tapi dia tak reti..dia suh kami hantar..kawan cheqna si huda toyu ni siap bagitahu lagi..ni dialog dia yang cheqna takkan lupa sampai bila2..

"cepatla ata aku kelik" makhluk tu berkata

" nantilah..kami tengah cari bas ni untuk ata mung kelik" huda toyu menjawab

" bakpolah puok2 mung ni bodoh ngat..bakpo nok guna bah nyah..bukan jauh pun " makhluk tu jawab balik

amik ko..tang2 tu gak kena bodoh

"nanti la meta ( sebentar )"kami jawab

" aku tak tahu puok2 mung..kalu mok ayah aku cari x jupo aku..ha..kenolah puok2 mung..mok ayah aku bekeng" makhluk tu mengugut kami

kami cuak gak..lambat lak ustaz ni datang...

dak2 laki ada wat air yang dibaca..( kat kelas kami ada beberapa orang yang pandai bab2 camni ) nak bagi fifi minum...tapi punyalah kuat si fifi ni sampai beberapa orang pegang pun ditendangnya...kemas giler dia tutup mulut dia tak nak minum air tu..

sementara tunggu ustaz..kami suh dia balik tau...n dia setuju..alhamdulillah...tiba2 fifi sedar...siap tanya bakpe ni???ada gape2 ke...kami wat tak tahu jela...bagi fifi minum air..basuh2 muka dia...

tak sampai 5 minit..fifi pekup muka dia n nangis....

"aku x jupo jalan balik..gelap..aku tak napok...huhuhuhu hatala aku..mok ayah aku tunggu tu"

ah sudah...kami kembali cuak...lambat pulak ustaz ni...

" mok ayah aku mesti tengah cari aku tu..pade doh puok2 mung...mok ayah aku mari ngamuk habis puok2 mung"

adoiya...alhamdulillah ustaz sampai...macam2 makhluk tu kata kat ustaz tu..ustaz bodohla..bengongla..bakpe ustaz kacau diala...banyak sangat...

setelah usaha memujuk dilakukan..akhirnya fifi selamat...ustaz tu kata memang makhluk2 tu ada kat pantai ni..tempat dia..sebab tu jangan main sampai maghrib...x elok..

em..ape???ingat dah berakhir ke???belum...malam tu cheqna tak tido weh jaga orang..n malam tu jugak sesuatu yang aneh telah berlaku pada cheqna...ape yang berlaku???tunggu dalam episod seterusnya....

tido dulu..ngantuk ni..dah kul 11pm..esok kije..tunggu ye...selamat malam semua..

tadaaa....

14 comments:

  1. .akak ni jahat la
    .post pasal hantu plak mlm3 cmni
    .cmne nk tido T______T

    ReplyDelete
  2. cik intan
    kan akak dah bagi amaran tu..

    ekekeke

    dah tu boleh tido tak semalam???

    hehehehehe

    ReplyDelete
  3. cheqna,

    pandailah dia berkata2. hmmm...apa pulak nak jadi lepas nieh agaknye:p

    ReplyDelete
  4. cHeRyNa PiReS

    makhluk tu masuk lam badan fifi..

    fifi dak kelantan..so cakap kelantan r..

    memang kelako r time tu...

    ape berlaku seterusnya??? tunggu

    ReplyDelete
  5. cik cookie..

    ekekekekeke..

    penakut erk??

    ni yang sedap usik ni..

    heheheheheh ( gelak jahat )

    ReplyDelete
  6. fuhhh !! citer hantu !

    seram ada..
    siap ada episod lagi ... ekeke

    ReplyDelete
  7. Linda

    kak..seram ke???

    cheqna kan..bila ingat balik rasa cam kelako je...

    serius...masa alami tu adala takut sket2 tapi banyaknya kelako sebab makhluk tu cam kelako je..

    ekekeke..tunggu sambungan..

    wokey..

    ReplyDelete
  8. cik EPAL..

    bukan setakat kaki..

    ngan badan2 sekali cheqna basuh

    ekekekekeke

    ReplyDelete
  9. nasib baik su bace d pg ari. mmg dasar penakut. hehe. tp cite cheqna ni kelakar pn ade. heeee.

    ReplyDelete
  10. [s.u.r.i.a]

    ekekekeke..penakut ek..ni yang sedap ngusik ni

    hehehehehehehe

    ReplyDelete
  11. alamak!potong lar..cepat lar sambung cheqna. Tapi kan, comei nyer si makhluk tue berkata-kata. bahasa qlate lagi kan? coemi..comei...sepat sambung yerp..

    ReplyDelete
  12. IT'S Me N.a.N.a

    cheqna dah sambung dah...

    sila baca ye..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~