Oct 25, 2009

~SeDiH~

salam semua..

cheqna baru selesai berym ngan Kak Oya..dia tetiba buzz cheqna bagitahu sedih..bimbang gak takut2 dia sedih pasal anak bongsu dia tu..tapi rupanya tidak..
sape ada tengok berita pasal kete hangus tu???angkat hidung cepat....hehehehe..takde takde.. gurau je...kak oya sedih pasal tu la...
ok..mak. ayah n adik bongsu meninggal hangus..ada anak 8 orang..yang bongsu meninggal dalam pangkuan..3 orang tak ikut mak ayah mereka g kenduri..lagi 4 ikut..semua kat hospital..bila dah sedar..dah mula panggil mak...alahai..sedihla plop..mengikut kata kak Oya..setakat ni bapak sedara mereka yang nak jaga..oh lupa..kak oya handle kes ni sebab daerah kak oya..bukan daerah cheqna ye...
kata kak oya..sedih sangat..tambah lak anak sulung nak amik SPM tahun ni..asyik nangis je..ya allah bayangkan dak laki nangis..kan orang laki payah nak nangis..aduhai mesti sedih sangat2..yela kehilangan mak, ayah dan adik bongsu sekelip mata..plak tu rentung...sape tak sedih wei..
cheqna tak leh bayangkan kalau perkara tu terjadi pada cheqna..semoga Allah tabahkan hati mereka semua...doa2 kanlah untuk mereka ye..insyaallah..
x leh tulis lagi..sedih...
tadaaa..

12 comments:

  1. Xsuka bila bc news ni.sedih sgt.
    Xleh bayanglaa.
    Kesian sgt.hukhukhuk

    ReplyDelete
  2. Al~Fatihah ..

    Akk memang takleh keja cam cheqna . handle perkara2 yg melibatkan kemanusiaan. Ade kang akk menanggis 10 hari 11 malam . Jenuhlah pulak akk yang masuk Hospital .

    Apapun... moga awak dan rakan2 awak tabah menghadapi dan sentiasa membantu mereka . Kesian kat anak2 yatim tuh .

    en asben pun menitik airmata ketika baca berita neh . huhuuu...

    ReplyDelete
  3. cik cookie..

    kita yang baca ni dah sedih

    jadi tentunya kita faham kan perasaan anak2 arwah yang lagi 7 orang tu kan???

    ReplyDelete
  4. kak Linda

    ya allah..cheqna pun tak kuat tau bila berdepan dengan perkara2 yang cenggini tapi kami kena kaver...kadang pura2 g toilet tuk nangis..tapi kalau klien kat depan2 mata..tak leh gak nangis..memang kaver sesungguhnya la.. apatah lagi kalau sedang berdepan dengan ibu2 yang menangis sebab anak2 ataupun sebab didera suami...

    yang penting walaupun kami ni Psychologist..kami tetap manusia biasa kak...

    memang nangis bila kenangakan budak2 ni...semoga Allah lindungi mereka

    ReplyDelete
  5. sha tgk...sampai kecik je jadinya tpt letak mayat tu kan?

    ReplyDelete
  6. Alfatihah.

    Chekdee baca pun sedih...inikan pula mereka yang menanggungnya....... harap tabah menghadapi dugaan hidup ini.

    ReplyDelete
  7. chekdenoor..

    betul tu...
    berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..
    sama2 la kita doakan moga mereka semua tabah ye

    ReplyDelete
  8. .a'ah
    .kite pun tau kes ni
    .kesian n sedey sgt
    .tatau la nasip doang sume cmne nti T____T

    ReplyDelete
  9. cik intan

    tau sebab masuk bite kan???

    doa jela moga diorang tabah n tenang hadapi dugaan ini..

    ReplyDelete
  10. ish tak terbayang cam ne la kalo cheqna handle kes ni, kite yg dgr pun rase sedih sgt!!

    ReplyDelete
  11. Kak Elyn

    bak kata kak linda..menangis 10 hari 11 malam r..

    hehehehe..

    kena preted macam tak de pape r..

    pastu bila klien dah tak de depan mata barulah boleh nak nangis ke..meraung ke..tapi depan klien kami memang kena kuat..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~