Oct 6, 2009

PenGaCaRA MajLIs..

salam semua
hari ni kul 7am cheqna dah gerak dari umah..sebabnya hari ni ada Majlis Tilawah Al Quran dan Pertandingan Nasyid JKMN Terengganu 2009 yang bertemakan Wadah Pemangkin Khairah Ummah yang diadakan di Marang..
mengikut jadual majlis akan bermula kul 8am..so sebagai MC yang cemerlang gemilang terbilang cheqna ni turun la awal dari umah..supaya tak menyusahkan orang menunggu kita...em..sempat minum milo ngan roti je 2 keping..ape???jaga badan???x de maknanya..
sampai ARM Marang kul 755am...hampeh...masing2 duk sibuk ngan persiapan tempat..ejah sana ejah sini...peserta pun ada 2,3 orang je..rakan seangkatan dah sampai..masing2 ngadu lapo..sian la plop...makanya tunggu punya tunggu..bulan tak timbul timbul...hahahaha...setelah puas berhempas pulas..akhirnya majlis start kul 9am...cheqna panggil pengerusi hakim pertandingan tilawah bagi penerangan sket n then serah majlis kepada rakan seangkatan...so cheqna g makan nasi lemak ngan Iza...makan sambil membincangkan isu peribadi..hehehehe..banyak yang dibincangkan...bak kata Iza..akhirnya..
em..pas makan g wat pahala sket dengo org ngaji...kul 1.30pm break tuk solat n makan...majlis diteruskan kul 230pm..tapi kan..cheqna kan MC ikut suka hati r nak start kul bape..hahaha gelak jahat..sekali ingat nak start kul 3pm..coz ptg ni just nasyid plak tu ada 2 kumpulan je..rupa2nya bila masuk dewan hakim semua dah sedia just tunggu MC je aka Cheqna la tu..hahahaha...
dengan muka tak bersalah cheqna g sengeh2 kat hakim2 tu ( ada 4 orang ) untuk tanya sape ketua hakim tuk bagi penerangan tentang nasyid ni...well..wat rilek doh la...so dengan poyonya cheqna naik pentas..bercakap sket..bla bla bla..panggil ketua hakim..pas ketua hakim bercakap cheqna serah majlis kepada rakan seangkatan..hehehe cheqna pun turun dari pentas untuk memberi laluan kepada pasukan nasyid..kang kalu tak turun tak pasal2 cheqna yang nasyid sorang2 kan..heheehhehehe
sesudah subuh...eceh...sesudah 2 kumpulan menyampaikan persembahan mereka..cheqna mengambil alih jap untuk memberitahu hadirin dan hadirat bahawa selepas ini akan ada majlis penutup...so tunggu pengarah JKMN Trg datang n start la majlis
alhamdulillah semua berjalan dengan lancar walaupun x de persiapan yang khusus dari kami...ikut panas hati memang menggelegak..cheqna tak mboh g kalu ikut rasa hati tapi bila diorang main isu bahagian...so cheqna tak leh malukan Bahagian K&P, cheqna memang nak jaga nama bahagian cheqna..
so...alhamdulillah semuanya smooth...n ada perkara lucu yang berlaku selepas habis majlis..membuatkan cheqna tersenyum sendirian..
penat??memang penat..kul 5pm lebih2 majlis tamat..cheqna sampai umah kul 630pm...lenguh seluruh tubuh ini..alangkah beshnya kalau dapat merehatkan diri kat spa q ke..spa tak ber q ke..hehehehe
apepun cheqna enjoy..seronok apabila dapat berkongsi bakat yang ada dan memudahkan kerja orang lain serta dapat berkhidmat demi jabatan...alhamdulillah
tadaaa...

4 comments:

  1. meh sini..

    akak tulun urutkan mana2 yg sakit tu..

    free jerr..

    ReplyDelete
  2. akak nita..

    alahai beruntungnya dapat akak macam kak nita

    wah best tu...

    time kasih akak ( dengan nada ala2 sebut nama anita swak )

    ReplyDelete
  3. ELehhh Na, ari tu beria2 berpatah arang! hahahaha...

    ReplyDelete
  4. woit..

    main name bahagian tu

    aku mana leh

    kena jaga nama baik r..

    hahahaha

    ape yang penting aku ikhlas

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~