Oct 30, 2009

MeNgApa iNi SeMuA HaRus tErJaDi????

sungguh indah bila dikenangkan kembali detik pertemuan kita..siapa sangka kan.....kita dipertemukan...berkawan..lalu bercinta...perbezaan umur yang begitu ketara antara kita bukanlah penghalang untuk kita teruskan hubungan ini...sungguh..aku begitu bahagia dipertemukan dengan dirimu....
layanan yang kau berikan padaku sungguh istimewa..membuatkan aku seperti dibuai2 dengan kesyahduan yang begitu mengasyikkan...demi Tuhan..aku bahagia menjadi pasanganmu...
memikirkan keseriusan hubungan kita...aku mengambil keputusan untuk memperkenalkan dirimu pada keluargaku...alhamdulillah..keluargaku menerima baik dirimu walaupun ibuku pada mulanya mempersoalkan perbezaan umur kita yang begitu ketara..13 tahun beza umur kita.. tapi aku yakinkan ibuku...itu semua bukanlah penghalang untuk kita bersatu...
lagak gayamu yang begitu humble menjadikan hubungan kita semakin hari semakin erat..keluargaku juga merasakan dirimu sesuai untuk dijadikan teman hidupku...aku juga begitu rapat dengan kelaurgamu..terutama dengan anak2 saudaramu..sungguh aku tidak terduga hubungan ini berjalan dengan baik...aku bahagia...
setiap kali kita keluar makan...anak2 saudaramu turut serta...malah anak saudaramu yang berusia 2 tahun itu turut rapat denganku...indahnya detik2 itu...
satu hari ibu dan kakakku pernah bertanyakan padaku..bilakah agaknya kau akan meminangku...daripada kita terus menghabiskan masa dengan begitu..elok kiranya kita mengikat tali pertunangan mahupun terus melangsungkan pernikahan...aku ajukan persoalan itu padamu...tapi kau seakan cuba bermain tarik tali..pelbagai alasan diberikan...aku maklumkan pada kuargaku..kakakku dan ibuku mengesyaki mungkin ada sesuatu...adakah kau sebenarnya sudah beristeri???
lantas aku ajukan persoalan itu padamu...dengan pantas kau menafikan...kau memberitahu bahawa kau sekarang sedang mengumpul wang..ok aku terima...hubungan diteruskan seperti biasa...
tanpa aku duga...pertemuan pada malam itu menghancurkan segalanya...
tanpa pernah aku duga...rupanya kau sudah beristeri dan mempunyai 4 cahaya mata..sungguh..saat kau menyatakan segalanya..dunia ku rasa gelap gelita...yang paling menyedihkan..anak2 saudara yang rapat dengan aku itu adalah anak2 mu...Tuhan..ujian apakah ini??? abangmu yang rapat denganku juga menjadi mangsa kekecewaanku..teman rapatku juga menjadi tempat aku melepaskan kemarahanku...abangmu mahupun teman rapatku mengetahui kedudukan dirimu yang sebenar..tapi kenapa mereka tidak memberitahuku???sungguh aku rasa begitu bodoh dipermainkan selama ini...
Tuhan...mengapa aku diuji sedemikian rupa???apa salah aku???apa dosa aku??? saat aku merasakan dialah yang terbaik untuk aku...rupanya ini ujian yang terpaksa aku terima...saat aku menyatakan kepada ibu dan kakakku..mereka juga terkejut..mereka kecewa dan terkilan dengan sikap mu...begitu baik selama ini...begitu rapat hingga ke hari ini..rupanya sudah beristeri..sungguh aku kecewa...
tangisan yang kau keluarkan saat menjelaskan hal sebenar tidak mampu memberikan apa apa makna padaku...aku kecewa...nekad..aku perlu undur diri...aku hairan..kenapa anak2mu menerima aku dengan baik????kenapa isterimu tidak pernah tahu???takkan anakmu yang berusia 17 tahun tidak pernah memberitahu ibunya tentang hal ini...aku terfikir sendirian..mungkin ibu mereka yang tidak sihat menjadikan mereka mudah menerima aku dalam hidup mereka...semua keempat anak2mu baik dengan aku..apatah lagi anak yang bongsu seusia 2 tahun pernah tersasul memanggil aku "IBU"..argh...indahnya kenangan itu....tapi Allah tidak mengizinkan untuk aku teruskan semua ini...
aku nekad...biarpun aku diselubungi kekecewaan ketika ini..aku harus melangkah meneruskan kehidupan seperti biasa...sungguh..hanya Tuhan yang tahu...tapi aku tidak sanggup menghancurkan hati kaum sejenis aku..
saat ini anak2mu masih menghubungiku...sedikit sebanyak meruntun naluri kewanitaanku tapi aku tak berdaya...biarlah hanya Allah yang menentukan segalanya..aku pasrah..
kakipu punya nota : bukan brlaku pada penulis blog tapi pada orang yang rapat dengan penulis blog ini.

8 comments:

  1. Geramkan kat 'abang' and 'teman rapatku' tuh... geram + menyampah pun ada.

    apa reason diorg xnak bagitau perkara sebenar erk? Sebab takut mengecewakan? sebab diorg nmpk 'aku' sedang bahagia skrg and diorg xnak musnahkan??

    (!perkataan emo!) ahhhhhh!!!!

    ReplyDelete
  2. Zan..

    ikut apa yang dicerita

    Kawan : si lelaki tu tak kasi bagitahu

    abang : tak sampai hati sebab tengok family pompuan ni baik2 belaka

    ntahlah..aku pun dok faham..

    aku harap mangsa ni cam aku r..kuat n tak lemah semangat

    ReplyDelete
  3. seb bek terbaca nota kaki..ish ingt trjadi kt cheqna..suspen tau:p

    ReplyDelete
  4. iskk..rasa tak beshlah kannn..

    Perhubungan disulami penipuan akan melemahkan.. perlu ada kejujuran ..

    Jgn lupa sambung tauuuu... nak tahu gak perkembangan terkini .

    ReplyDelete
  5. [-suziey-]

    akak..mintak jauh tau

    tak nak semua ni terjadi..simpang malaikat 44 tau

    uish..uish...syoh..syoh..

    ReplyDelete
  6. Linda

    akak..

    tulah..

    3 tahun ditipu...

    huhuhuhuhuhu

    tengoklah camana..

    nanti cheqna apdet lagi..

    ReplyDelete
  7. cheqna...berderai pulak air mata sha. aduuii...sakit...

    ReplyDelete
  8. cHeRyNa PiReS

    alahai...

    kita yang baca ni sedih..nangis..

    apatah lagi orang yang mengalaminya kan..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~