Oct 13, 2009

KerJa NgaN MAS???


salam semua...

cheqna kan duk nyimpan2 fail kat bilik cheqna ni...tetiba terjumpa mende alah ni...adoi gelak sensorang ni....peringatan untuk kak linda..pas baca ni jangan gelak tak hengat dunia ok..

mende ni cheqna terima emel dolu2..lame doh tau..

Si Polan Bin Si Polo

* Jalan **

Taman ***** ******

68000 Ampang, Selangor

( Rumah pakcik saya )

Tuan Pengurus Besar Kanan

Malaysia Airlines System

21 Sep 2005

Tuan,

Memohon Pekerjaan di Malaysia Airlines System.

Sehubungan dengan perkara di atas, saya Si Polan Bin Si Polo no k/p 831021-10-**** mahu memohon untuk bekerja di syarikat tuan dalam bidang teknikal. Ini kerana saya sangat berminat & bersungguh2 sampai tak boleh tido malam mengingatkan pekerjaan dalam bidang ini. Walaupun begitu saya mengaku sebab saya mintak kerja disini kerana saya juga adalah seorang petani anggur. disebabkan begitu pihak tuan kenalah ambil saya bekerja disini.

1. Pihak tuan perlu tahu juga bahawasanya bapa saya iaitu Si Polo adalah seorang ahli KWSP. Jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja saya serta merta akan menyuruh bapa saya membekukan pengeluaran KWSP pihak tuan masa tua nanti. Jika pihak tuan tak nak susah baiklah ambil saya bekerja disini. Itu saja keotaian saya

2. untuk pengetahuan pihak tuan, disini saya akan tampilkan kelayakan akademik dan pengalaman kerja saya sebelum ini kepada tuan.

3. Akademik Sijil Pelajaran Malaysia Vokasional 1999-2000

matapelajaran : Gred

bahasa Malaysia 6D

Bahasa Inggeris 6D

Sains 7E

Matematik 6D

Pendidikan Islam 5C

Sejarah 7E

Lukisan Geometri 7E

Teknologi air condition 6D

Kerja Bengkel 3B

Sijil Kemahiran Malaysia 2001-2002 (MLVK)

Sijil Kejuruteraan Automotive ( Tahap 1 &2 ) dari Institut Latihan Perindustrian Kementerian Sumber Manusia Malaysia

4. Pengalaman Kerja

Pembantu mekanik kereta di Yusuf Workshop, Ipoh, Perak

Pembantu mekanik kereta di Dunlop Servitekar di Leboh ******, ***** ****** ( kedai gemok ) p/s ( alignment kat situ tipu)

Staf pejabat di Gesundheit Worldwide di Semabok, Melaka ( Pusat Serenti )

5. Hanya ini sahaja dapat saya tampilkan kepada pihak tuan

Diharap dengan kelayakan yang saya ada, permohonan saya untuk bekerja di syarikat tuan dapat pertimbangkan oleh tuan. dan saya berasa sangat gebira & seronok & akan belanka satu MAS makan sekiranya diterima bekerja bersungguh-sungguh disamping bangun awal dan datang kerja awal. saya tak tipu nie. Walaupun saya pernah ponteng sekolah dan ditangkap beberapa kali saya akan insaf juga jika saya dapat kerja ini. saya tidak akan hisap ganja lagi jika saya dapat kerja disini.

sekiranya saya didapati bersalah dalam apa2 jua kesalahan pihak tuan tidak boleh ambil tindakan yang kuat disamping menjentik jari saya sahaja. untuk makluman tuan saya sangat kurus jikalau dirotan sekali tulang2 saya akan bersepai dan pihak tuan akan mendapat susah yang amat sangat. saya juga berjanji tidak akan mencuri skru2 nat2 yang lawa2. Jika saya nak mencuri saya akan ambil sahaja dan masuk dalam poket seluar itu tidak dikira mencuri. Saya pun dah penat menulis segalanya bermula dan berakhir dengan baik. jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja hidup pihak tuan akan berakhir dengan bacaan yassin dan kunjungan orang ramai

sekian terima kasih

yang benar

si polan bin si polo

( x leh weh siarkan nama penuh dia kan tak pasal2 c u in court )

huargh....

tadaaaa....

12 comments:

  1. wakakaka...
    hahahaa..
    kahkahkah..
    hikhihkhihk..

    adoiii.. aku gelak sampai terkentut !!

    Gelak tak abis lagi statment dia..

    " jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja hidup pihak tuan akan berakhir dengan bacaan yassin dan kunjungan orang ramai. "

    uiiit... sangat mengerikan ..

    wakakaka...

    ReplyDelete
  2. kahhhhhhh
    nama dia yg x thn tu

    cheqna jgn lupa jd folower kita eh...

    ReplyDelete
  3. cik intan

    uiks...

    bukanlah dik oi...

    x de kene mengena ngan akak okiesh

    ReplyDelete
  4. kak linda..

    wah wah..hari tu gelak tak hengat dunia

    ni gelak sampai terkentut la plop

    apepun akak memang poyo

    wakakakaka

    ReplyDelete
  5. kak el

    hikhikhik

    tu name rekaan je

    kan kalu nama betul naya cheqna

    dah lama dah cheqna jadi folower akak

    akak je tak perasan huhuhuhu
    majuk r..

    ReplyDelete
  6. kak a.z.r.i.n.a.03.07

    eik..bukan anak akak ek???

    hehehehehe

    ReplyDelete
  7. hehehe!

    ampon haiii..

    urmmm..

    akak pon nak share satu surat ngan dik yerr..

    nnti bebila akak hapdet kat entry..

    ReplyDelete
  8. sis_nita

    okiesh..

    i'm waiting ye...

    x sabar ni...

    hehehe

    ReplyDelete
  9. Salam perkenalan,

    Terima kasih kerana sudi bertandang ke blog chekdee.

    Tak tanya, si polan tu dapat tak keje tu???

    ReplyDelete
  10. chekdenoor..

    time kasih..

    hehehehe...ntahlah chekde

    dah lama cheqna dapat surat ni

    tadi terjumpa saje post kat sini

    kalau dapat keje kat MAS tu maunya meroyan tokey MAS..

    hahahahaha

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~