Oct 3, 2009

KeNanGan TeRinDaH





salam semua

di pagi hari yang jo'ong dan sejuk ini...ditambah dengan kesakitan yang ada..cheqna rasa macam nak jiwe2 je...tambah lak radio baru je memutarkan lagu KENANGAN TERINDAH ~ SAMSONS~ mengingatkan cheqna pada kenangan yang sememangnya indah sewaktu study kat U dulu...memang indah

bermula tahun 2003 sehinggalah 2007..memang banyak kenangan pahit dan juga manis yang berlaku...kalau dikenang kembali memang asyik..ayik..asyik..asyik banget dong..ni pehal plak kuar indon punya bahasa ni....sila abaikan okiesh..

kelas cheqna lu mempunyai paling ramai pelajar...kalau tak silap dalam 120 orang..hanya 20 orang lelaki dan selebihnya of coz la wanita..hehehehe..masalah ni sentiasa ada di mana2..wanita lebih ramai dari lelaki...

batch kami jugaklah yang mengetuai tempoh pembelajaran selama 4 tahun..dulunya degree in counselling just 3 tahun je..praktikum 3 bulan..tapi kami praktikum satu sem...belajar selama 4 tahun..wargh...tapi besh...kami jugak yang masuk dengan nama Kolej Universiti Sains Dan Teknologi Malaysia aka KUSTEM dan grad dengan nama Universiti Malaysia Terengganu aka UMT..

masa grad kami menerima scroll ijazah kami dari DYMM RPA Tuanku Nur Zahirah...dalam masa yang sama DYMM Tuanku Mizan ada sama...memang kenangan terindah tul la..

skang ramai kawan2 kelas dulu dah jadi cikgu..diorang amik KPLI..yang jadi Psychologist ramai gak..under Uitm..Mara..JKM..Polis..KPT..Perangkaan..

yang beshnya kawan2...cheqna kat Trg ni ada 2 orang classmate yang bekerja sama satu jabatan dan 2 orang senior..means..psycho Trg ni 5 orang dari UMT..sila jangan jeleh okiesh...hehehe

banyak tul kenangan zaman kat U dulu..yelah 4 tahun kat sana..7 sem kat sana..satu sem praktikal..cheqna just duk umah sewa masa tahun terakhir..sem 7..sem 8 praktikal..macam2 kenangan kat umah sewa..kat hostel lakk 6 sem..lagilah banyak kenangan sepanjang kat hostel..
3 tahun kat hostel sempat duduk kat blok Ibnu Abbas (IA) ngan Ibnu Jarir ( IJ ) je..Ibnu Majjah (IM) tak sempat...skang bila cheqna lalu kat UMT tu..ya allah banyaknya perubahan yangberlaku..banyak penambahan..asrama pun dah banyak yang direnovate
Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang telah hilang darimu
yang mampu menyanjungku
Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itu pun aku mampu untuk mengenangmu
Darimu ku temukan hidupku
Bagiku kaulah cinta sejati
Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan ku jadikan kau kenangan yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang telah terukir abadi sebagai kenangan yang terindah


apepun...kenangan bersama kalian tak mungkin terpadam..selagi bernyawa tetap diingatan..

Tadaaa..

kakiku punya nota : rindu kalian semua


2 comments:

  1. uwaaaa nape xdek mukaku dlm pic tu???????

    ngajuk sbulan!

    ReplyDelete
  2. miss nurul..

    ye ke tak de????

    sila kecikkan mata anda dan perhatikan betul2..

    jumpa???nampak???

    kalau x nampak..macam p ramlee kata

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~