Oct 10, 2009

HujaN oH HuJaN

salam semua

saat cheqna menaip mende alah ni..hujan yang begitu lebatnya tadi telahpun berhenti...memang lebat sesangat...siap ngan ribut petir lagi...guruh yang berdentum dentam..mak aih..takutla jugak...ni kalau tgh drive maunya cheqna berhenti tepi jalan...takut weh..memang lebat yang amat..
masa hujan semakin perlahan..cheqna pun bukak pintu jendela aka nako untuk melihat keadaan di luar..tengok...


air dah melimpah atas jalan sebab longkang dah tak leh nak tampung jumlah air yang beribu2 gelen...hehehehehe..sendiri wat perumpamaan okiesh..

ni depan umah cheqna la ni...kalau hujan lebat je memang kat depan tu akan jadi macam tu la.. tak beshnya kan..kawasan umah cheqna ni tak de anak2 kecik..kalau ada leh gak tumpang mandi hujan sama ngan diorang..ala wat la alasan nak bersihkan longkang ke ape ke...eceh..time ni jugak nak dibersihnya longkang..alasan.. hehehehe

teringat zaman dolu2...pantang hujan mesti nak mandi...kalau mandi tak pulak nak hujan hehehehe...pulak tu kiri kanan rumah ramai geng2 sebaya..apa lagi..asal hujan je...
"woi..jom r mandi hujan"
tidak lama selepas itu penuhlah depan umah...memang besh giler r..giler pun tak besh macam ni hahahahaha..skang teman2 kiri kanan umah dah ramai kahwin...tinggal cheqna sorang..huhuhu rindunya kenangan itu...
kerana hujan juga ada kisah manis berlaku dalam hidup cheqna setahun lebih2 yang lalu..berapa lebih tu???malas r nak kira...depan Masjid Terapung....aduhai..indahnya kenangan...

hujan yang turun bagaikan mutiara...

menyinar berkilau bercahaya..

hmm...koya..koya..koya..n terus poyo..hahhahaha
sudahlah cheqna..usah dikenang kisah nan lalu...ewah...time hujan2 ni la nak jiwe2..hahahaha sekali sekala berjiwe2 apa salahnya...berkali berkala pun tak pe hehehe
tadaaaa



No comments:

Post a Comment

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~