Oct 18, 2009

CiNtA...YanG TiDaK KeSaMpAiaN

salam semua
cheqna tertarik untuk menulis n3 sedemikian ini setelah membaca blog ciktc dan juga mendengar luahan hati seseorang..
em...memang dalam dunia ini semua manusia ingin disayangi dan menyayangi..ingin dicintai dan mencintai..ingin dimiliki dan memiliki..tapi tak semua yang kita ingini dapat dipenuhi..
memiliki insan yang dicintai sepenuh hati pasti membahagiakan...sangat2 membahagiakan tentunya..tapi bukan semua orang dapat merasai perasaan itu..bukan mudah untuk memiliki apa yang kita impikan selama ini...apatah lagi kalau orang itu adalah cinta pertama kita...pergh..memang indah kalau dapat bersama selamanya dengan orang yang pertama kali kita cintai dalam hidup ini...berangan jap hehehehehe
tapi percayalah dengan ketentuan yang telah ditakdirkan Allah..siapalah kita untuk menidakkan segala yang telah ditentukanNYA kan??? percaya..ada hikmah disebalik semua yang terjadi..usah dicari salah siapa hingga terputusnya hubungan itu..redha...
sedih????sememangnya sedih..tipulah kalau ada yang melompat kegembiraan sekiranya hubungan yang begitu bermakna buat dirinya tidak kesampaian..kecuali kalau orang tu memang tak suka langsung ngan hubungan tu..ni dah kira masuk topik lain k..kesedihan..kesengsaraan..kita sendiri yang pilih...kalau kita nak ikut hati...buat perkara2 yang tak elok..maka tak elokla kita..jika sekiranya kita always positif..insyaallah kita akan lalui hidup ini dengan tenang dan sukanya...hehehehe
nak lupakan sidia yang pernah hadir dalam hidup kita memang amik masa..berapa lama masa itu terpulang pada kita sendiri..sokongan dari orang sekeliling memang penting...tapi datanglah berbilion sokongan sekalipun...kalau diri kita sendiri yang tak kuat, tak kental, tak tabah..tak jadi gak..
cheqna paling tak suka bila putus cinta..tak nak makan tak nak minum...adoi..janganlah seksa diri sendiri...kena terima n redha..jalani hidup macam biasa..ok..amikla masa untuk menangis tapi cukuplah 2,3 hari je..pastu bangkit..pandang ke hadapan...jangan mati kerana cinta...
kalau xpasangan tak hargai kita..tak perlulah untuk kita terhegeh2 menagih simpati ke or whatever..biarkan dia..kita kena pergi dari hidup dia dalam keadaan yang paling rileks je..tak perlu marah2..tak perlu dendam2..tak perlu maki-makian..kita cakap pada diri sendiri..redha dengan apa yang berlaku...
percayalah..Pelangi pasti akan muncul setelah gerimis berlalu pergi..
jadi dik...jangan ditangisi dengan apa yang berlaku...apapun yang terjadi..berjalanlah tanpa henti
semoga Allah sentiasa melindungi kita semua...
kakiku punya nota : tiada kene mengena ngan penulis blog ye...ok tipu..ada gak kena sket2 wakakaka


2 comments:

  1. sesuatu cinta yang tak kesampaian tu bermaksud..

    akan memberi peluang kepada cinta lain tuk bertandang.. jadi.. jgn tutup pintu cinta hanya semata-mata cinta yang tak kesampaian tu okehhh..

    walaupun perit tuk melaluinyerr tapi anggaplah cinta yang tak kesampaian tu sebagai takdir dugaan dalam perjalanan hidup kamu..

    ReplyDelete
  2. sis nita

    aha..betul tu kak..

    insyaallah pasti sinar kebahagiaan akan menjelma suatu hari nanti

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~