Oct 26, 2009

PaGi InI...

salam semua

pagi ni macam biasa start enjin kete..dalam 5 minit kemudian baru gerak..baru gerak dalam 1/2 minit..cheqna disekat oleh jiran selang sebuah dari umah cheqna..bertanyakan pasal duit bantuan bulanan anak saudaranya yang mengikut katanya dah sebulan tak dapat...em..cheqna cuma boleh janji "nanti saya tanya budak saya camana"

ok..tamat kisah 1..kisah 2..wah..dah macam drama bersiri plak..ekeke..ok..em nak kuar simpang..cheqna breakla...tengok kiri dan kana..belah kiri ada myvi kaler hitam nak masuk..tetiba dia berhenti setentang ngan cheqna..bukak tingkap..ala cheqna dah cuak dah..dia ni nape??cheqna makan line dia ke??sekali dia bukak tingkap n cheqna bukak tingkap...

"kije mana lening???" dia bertanya

"kebajikan" cheqna menjawab

"doh ni sape?' cheqna bertanya

"awok anak muloh pok Jid kan???" dia bertanya tanpa mempedulikan soalan cheqna

"ho.." cheqna menjawab

"awok dok ingat saya???saya jaga exam UPSR awok dulu"

walaweh...14 tahun yang dulu..dah lupa huhuhu

"o ye ke??sape nama cikgu???maafla saya hilang ingatan doh" cheqna menjawab sambil mengkaver sebab malula weh anak murid dok ingat cikgu

"saya cikgu marzuki" dia memberitahu

"ala..saya ingat ustaz marzuki je" cheqna wat poyo-poyo

"yela..saya dok ngajo awak..just jaga exam je..skang saya mengajo kat sini" dia menjelaskan..

" o..ok cikgu..saya mintak maaf deh...maklumlah dok ingat cikgu..terima kasih sebab tegur saya" cheqna berbudi bahasa ok

" o..dakpe.." dia menjawab

" ok cikgu saya g dulu..nanti2 kita sembang ye..assalamualaikum"

"waalaikummussalam" dia menjawab

bayangkan kami boleh sembang kat simpang jalan2 di tengah2 jalan...mujur tak de kereta lain yang nak lalu lalang...kalau tak..sah2 kena hon...

serius cheqna tak ingat cikgu tu..yela dah 14 tahun berlalu..lagipun dia cikgu sekolah lain dulu...cuma satu cheqna musykil..camana dia boleh cam cheqna???biasanya anak murid yang cam cikgu..ni terbalik...ini menunjukkan cheqna memang murid yang dikenali...hahahahaha sila muntah dengan statement ku ini diakui cheqna memang aktif zaman sekolah dulu..semua cheqna bantai..nyanyi..berlakon.. coral speaking..nasyid..koir..baca berita..syair..sajak..dan bermacam2 lagi..yang besh..cheqna ni 'tok joro' dikir barat..semua lelaki cheqna sorang je pompuan.. wah.. bestnya ingat balik kenangan zaman sekolah rendah...wendu

ok...cheqna teruskan pemanduan sambil senyum sendirian mikirkan cikgu tadi..sampai kat tahanan RELA..nampak kete kawan cheqna..bila selisih..dia bukak tingkap..n cheqna pun sama

"mung wat ayu dalam kete ork???' dia 'menyound' cheqna

"well..org cantik macam aku tak payah wat ayu..memang sentiasa ayu walaupun dalam kete" cheqna menyemeh dia plop..

"blah r" dia bengang ngan statement cheqna

wakakakaka...kami pun berlalu..lagipun ada kete kat belakang...senyum sendirian lagi cheqna

ok..dah sampai kat simpang nak kuar ni...simpang ni biasanya akan sibuk bila menjelang cuti sekolah dan juga musim perayaan..cheqna pernah terkandas satu jam kat simpang ni..walhal satu jam tu cheqna dah boleh sampai Dungun dah...

sampai situ..ada proton aeroback depan cheqna..melalui cermin sisi cheqna nampak orang tua yang drive..n cheqna kenal pakcik tu..adala 5 minit menunggu..dia takut kot nak melintas melintas erk?? um..tengah asyik duk layan2 kepala...tetiba...

vrooommmm.....

wehhhhhhh suara orang ramai kat tepi jalan cheqna dengo...

rupa2nya pakcik ni dah mengundur ke belakang..cheqna ape lagi...R n ngundur la..nasib baik sempat..kalau tak sah2 kemek kete cheqna...mgkn pakcik tu lambat tekan minyak kot..ntahlah..janji dua2 selamat..

minit ke6 baru pakcik tu gerak...oklah...

hehehehehe..macam2 pagi ni..buat cheqna senyum sendirian...

dah..dah..senyum...sambung wat kije plop..

tadaaaa

4 comments:

  1. cheqna pemes...tuh yang dia kenal tuh;)
    thanks sebab melawat blog sha ye cheqna...
    lenkali sha visit lagi...

    ReplyDelete
  2. cHeRyNa PiReS

    hehehehehe..pandainya..terima kasih sebab memahami..cewah...poyo je..

    ok no hal...n thanks sebab sudi visit2 cheqna =)

    ReplyDelete
  3. hamboi tgh jln pun lej borak cheqna? jln kene honudah la ye!!

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~