Oct 17, 2009

BaliK KeLanTaN

salam semua

ni saje nak citer..nak baca..bacalah..tak nak baca..ala baca jelah..dah alang alang bukak kan..hehehe
balik keje hari khamis kul 330pm..area 350pm sampai umah..mandi solat asar pahtu terus gerak balik kelantan with my mum n my adik...nape balik kelantan???balik jupe nenek yang ku panggil mak...atuk yang ku panggil ayah..mak2 sedara dan juga 4 orang toyol hehehehe sepupu cheqna la...ni semua family ma..
nila sepupu2 cheqna yang membuatkan cheqna nak balik sokmo kelantan..seronok melayan telatah diorang..engah..irfan..haikal n kakak..
kami biasa 2 minggu or sebulan sekali mesti balik kelantan...memang akan balik...kadang tu memangla penatkan..tapi penat tu akan hilang bila tengok muka dak2 toyol ni hehehehehe..lagipun kalau dah masuk 2 minggu n kami tak balik memang dak2 ni akan telefon ma la...
"ma..tok kelik ko???"
"ma..nok kelik hari gapo??"
"ma..beli aye kfc deh.."
jadinya..kesianla plop kan budak2 ni...so kami akan balik r..tambahan plop sementara orang tua ma masih ada..kerap la kami balik jengah diorang...n satu yang cheqna perasan..ma cheqna kalau balik kelantan..selera makannya memang lain macam...yela..suka makan ramai2..kalau kat umah huhuhuhu..hanya kami berdua..ma tengok muka cheqna..cheqna tengok muka ma..nak makan pun tak lalu...hahahaha...tapi memang kalu kat umah kami berdua tak hirau sangat pasal makan2 ni...balik keje kul 5pm...kalu lapo pun..masakla jemput2..nak kata siap2 bagai tuk makan malam tu tak dela..lagipun ma ngan cheqna kul 9pm mesti dah kuak lentang gaya bebas...

ni dak2 yang selalu demand lebih..ayam kfc tu...huh!!! kata adik cheqna
"korang ni memang suka habiskan rete redok ma kak ira"
jahat tul adik cheqna tu..tapi just gurau2

yang bestnya kan..kami sampai kelantan dalam kul 745pm..sampai je kat tangga umah mak, engah ni bagitahu
"kak na..ma..engah baru kelik tengok baby"

yang beshnya..kami wat derk je..langsung tak amik pot apa yang engah cakap...cheqna benonya dah pelik tengok mok sedara cheqna yang dipanggil Chik..dia masih berbaju kurung..cheqna ni macam tertanya2 la tapi tak tertanya2 pun..hehehehe..rupa2nya..ibu si Haiqal dah bersalin..yang cheqna wat tak layan masa engah citer tu sebabnya cheqna diberitahu ibu Haiqal akan bersalin pada 23 Oktober ni..rupa2nya dah kuar awal..


nila baby nya..baby gurlz lagi..adik cheqna letak nama WAN NUR DAMIA ZULAIKHA...



baby yang baru berusia 2 hari..3.4kg

alhamdulillah...semuanya selamat..tak sangka lak kebalikan ayat ntah pape kami rupanya disambut ngan kehadiran baby baru...hehehehe
em..ok lah tu je nak citer miter..jumpa lagi
Tadaaaaa

No comments:

Post a Comment

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~