Sep 1, 2009

WaDi UnUnG..


salam semua..

pernah tengok Wadi Unung???ala kat Prima tu..cheqna suka layan citer ni..banyak pengajaran yang cheqna boleh..walaupun sekadar cerita tapi cheqna rasa semua tu berlaku gak dalam kehidupan kita as a manusia..cuma kadang2 kita ni ntahla nak kata mengong..mungkin kot..nak kata bengap..ntahlah
Fatihah...terlalu mengagungkan cinta hingga mengabaikan orang tua..membelakangkan orang tua..semua nasihat yang orang sekeliling bagi langsung tak didengarnya termasuklah nasihat kawan baik dia si Azrin..
sudahnya..cinta yang diagung2kan selama ni menghancurkan hidup dia..nak balik jumpa mak ayah..dah tak boleh sebab mak dia tak izinkan dia jejakkan kaki lagi..
jadi nak salahkan sape skang??
cheqna kalau mencari calon suami biarlah dapat restu orang tua..rasanya kalau tak dapat restu orang tua tak de makna kot ikatan perkahwinan tu..ada orang kata cinta tu buta..pada cikna cinta tak buta..tapi kita yang buta sebenarnya..terlalu mengagungkan cinta hingga mengabaikan segala yang lain..
bukan cheqna tak pernah bercinta..pernah..dan banyak juga kes2 rumahtangga yang cheqna handle kadang2 menjadikan cheqna macam takut untuk kahwin..huhuhuhu..boleh ke Pn. Linda Cheqna berperasaan macam ni??huhuhu
ape pun..doakan yang terbaik untuk Cheqna dan juga kita semua ye..
cerita tetap cerita tapi apa yang boleh dijadikan iktibar eloklah kita sama2 amik sebagai teladan..semoga kita diberkati..
uiks..ape sebenarnya yang cheqna melalut ni..huhuhu..
jumpa lagi lain kali
tadaaaa..

4 comments:

  1. jangan camtuuuuu...kawen best...pokok pangkal yg mengemudi bahtera tu kena betul la.. :)

    ReplyDelete
  2. MuMMy 2 Haqq
    Cheqna tak fobia lagi tuk kahwin..
    nak kahwin tapi tak de calon hua...
    tlg carikan ek..
    hehehehehe

    ReplyDelete
  3. eh..eh..ada pembetulan ..

    kena ada niat nak kawen and dapat suami yang baik-baik . Insyallah..

    Klinda dulu pun kawen pilihan emak/ayah. takde cinta cintun pun walopun ramai kawan lelaki . (dorang yang nak kawan okeh . heheh).

    Cheqna..
    Berkawen nie besh tau . kita ada tempat utk 'bersandar' ketika lelah .. penat .. semput.. suka dan duka . Semuanya bersatu diatas bahunya . Owhh.. sungguh indah perasaan itu .

    Klinda doakan yang baik dan terbaik menjadi milik awak yea sayang.

    ReplyDelete
  4. kak Linda..
    cheqna memang ada niat nak kahwin
    kalu boleh hari ni gak nak kahwin
    (adush..hehehe cam gatai je)
    terima kasih akak..

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~