Sep 8, 2009

SumBAng MAhRAm

salam semua

hari ni baru cheqna masuk opis setelah bercuti pada hari ahad n isnin..masuk opis..cik sit bagitahu esok ada kes yang dia nak bagi kat Cheqna suh setel..kes ape??

cheqna tgk report polis yang disertakan bersama..kes sumbang mahram..mulanya ingatkan anak ngan ayah..rupa2nya bila cheqna baca molek report tu rupa2nya kes sumbang mahram antara kakak ngan adik lelaki..kakak umur 15 tahun dan yang menyumbangkan kakaknya ialah adiknya yang berusia 14 tahun..

um...habis camno??tengok esoklah camana cheqna nak kena setelkan kes dak ni..baru berusia setahun jagung..tapi dah pegnen 6 bulan..hasil ngan adik sendiri lak tu..entahlah dunia..dunia..cheqna pun tak faham..



mintak jauh la semua tu dari terkena kat kita semua ye..



semenjak hampir setahun lebih cheqna kije..macam2 kes yang cheqna dapat..membuatkan cheqna lebih menghargai kehidupan cheqna..membuat cheqna lebih mensyukuri dengan apa yang dimiliki...



bukan cheqna gembira dengan apa yang orang lain lalui..kadang2 bersimpati..kadang2 turut menangis bersama..tapi apakandaya...berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikul..


cheqna hanya mampu melakukan apa yang terdaya..selagi boleh tolong..cheqna akan tolong..



banyak kes cheqna dapat dari golongan muda..golongan yang kahwin pun banyak tapi lagi banyak dari golongan remaja..remaja yang dikatakan sebagai generasi penyambung masa hadapan..tapi melihatkan senario sekarang..kadang2 cheqna terfikir mampukah kita??



bukan semua remaja itu jahat..terpengaruh dengan perkara2 yang tak elok..tapi ntahlah..dah berapa ramai mak ayah datang mengadu..menangis2 menceritakan perihal anak masing2 dengan cheqna..kadang2 cheqna sedih tau..anak2 ini tidak menghargai mak ayah..selalu menyakitkan hati mak ayah..bila mak ayah da tak de baru nak menyesal..tapi apa gunanya lagi kan..



eh..ape yang cheqna melalut ni..tadi citer pasal sumbang mahram..ni dah melalut ke lain lak..hehehe..maklumlah poser..



ape pun esok cheqna update kisah dakni camana dengan dirinya ye..




tadaaa

2 comments:

  1. hmm sumbang mahram... alg penah x dpt kes yg ke arah nk bunuh diri? mcm mn nk buat tu? student org kan...student laki...dtg jmpe org sbb takut hantu ~ ala tkt benda2 yg x nmpk ni la. sabo jela. laki pulak tu. kalo pompuan normal la takut kan.huhuhu

    ReplyDelete
  2. alang dah banyak kes macam tu..
    alang suh je bunuh diri
    tapi diorang tak buat pun
    tapi bergantung pada keadaanla dik
    jangan senang2 je suh bunuh diri kang betul2 dibunuhnya naya kita kena menjawab ngan mahkamah huhuhuhu
    kalau macam dak faz tu dia dah menghala ke arah skizo ek??
    ala..yang more kepada halusinasi..
    bahaya gak tu

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~