Sep 11, 2009

KeNanGaN BuLaN RaMAdHaN

Salam Semua
time2 gini ( dah malam ni ) cheqna teringat satu kisah yang berlaku pada cheqna zaman dolu2 aka zaman muda2 aka zaman riang kanak2..hehehe...
alkisahnya..cheqna darjah 4 kalu tak silap...mak cheqna dah pesan jangan kuar malam2 mak g terawih..cheqna lak jaga adik r kat umah..konon2..padahal adik2 dah merayap g main mercun kat umah jiran2..hehehehe..mak cheqna memang tak bagi kuar malam2..nak dijadikan cerita..ala kita kan time tu degil n nakal..jadi kalau yang mak marah tu la yang kita nak buatkan..
jadinya kawan cheqna sebelah umah dia tua setahun dari cheqna ajak cheqna kuar jalan2..ala bulan2 pose kan meriah malam2 apatah lagi malam2 terakhir..jadinya kami berdua pun berjalan di pasiran pantai..eceh..berjalan kakila kami saje tengok2 kat kawasan umah orang2 lain main mercun..
sekali tengah jalan2 tu adala mamat yang duk wat fewit la..apa2 la..kami tak layan..hah amik kau bila kami tak layan..tiba2 je cheqna rasa ada mende kat muka cheqna..rupa2nya..mercun yang kecik2 tu..ala mercun ape ek..em..mercun yang macam orang cina bakar sambut raya diorang tapi ni versi kecik je melekat kat spek aka cermin mata cheqna n tak sempat nak buang dah meletup kat muka cheqna ( cheqna start pakai spek masa darjah 4 la )..bayangkan..cheqna tak nangis cuma rasa pedih je..budak yang lempar mercun tu dah lari lintang pukang dah..siap ko..
balik umah ( mak tak balik lagi masa tu ) memang cheqna rasa pedih sangat2..tak tahu nak wat pe cheqna amik ubat gigi sapu rasa berangin sket..bila mak balik..mak heranla nape cheqna senyap je lam bilik..mak panggil..cheqna terpaksa la kuar..takut tuhan je tahu
sekali bila mak tengok..nak tahu mak kata apa.."hah tulah..kalau ma larang..jangan didengar..degil..nilah akibatnya kalau melawan cakap ma" huhuhuhu ampun ma..muka cheqna tak delah luka teruk..lagipun mercun tu kan kecik..cuma terkejut jela..
sampai skang budak yang lempar mercun tu tak berani nak jumpa cheqna..padahal cheqna ok je..mungkin dia rasa bersalah kot..apepun..tragedi itu tidak mencacatkan wajahku yang sedia cantik ini..hehehehe..nak muntah ke???sile2 jangan sampai batal lak pose..hehehe
moralnya..janganlah main mercun dan jangan jadikan orang lain sebagai mangsa ok..
selamat untuk semua
Tadaaaa..

No comments:

Post a Comment

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~