Sep 11, 2009

CerIta haRi Ini

salam semua


setelah 21 hari menjalani ibadat puasa..hari ni baru Cheqna rasa macam penat sangat..penat yang amat..x larat nak masak n tak larat nak wat pape pun..x tahu kenapa..mungkin sebab panas kot..mak cheqna pun sama..hari ni memang panas r jika nak dibandingkan dengan cuaca pada hari yang sebelumnya..


sudahnya cheqna ngan mak paksa gak diri g BARAM..dah tak tahu nak masak apa..so dengan paksarela..kami berdua g BARAM..mulanya kami ke BARAM Ajil..tapi x de yang kami cari so dengan pantasnya kami ke BARAM belakang opis Cheqna..carilah apa yang kami nak iaitu nasi ayam je..hehehehehe..n buat pertama kalinya di bulan puasa ni cheqna beli air tebu..sebelum ni memang cheqna tak pernah beli air tebu sepanjang 20 hari pose..mak tak kasi sangat minum air tebu..katanya perut kita kan dah kosong sepanjang hari pastu berbuka lak ngan air tebu..mak takut perut sakit hehehe..n memang pun perut cheqna sakit skang..huhuhuhu


berbuka hari ni memang cheqna minum air banyak sangat..cam dahaga sangat2..mungkin sebab cuaca yang panas amat hari ni semua air dalam badan Cheqna disedut kuar kot..hahahaha memang banyak air yang diminum...air masak la..macam tak hilang je dahaga..huhuhuhu serius.. hari ni memang pelik sket cheqna rasa..


ha..g BARAM tadi..cheqna terjumpa kawan cheqna masa sekolah rendah n sama sekolah masa Form 5 dulu..alahai..best lak tgk dia ngan suami n anak..hah..cheqna ni kannya boleh kalu tgk kawan2 yang dah kahwin..mulalah fikir bilalah Jodoh ku akan sampai..huhuhu
mana tak fikirnya..umur dah makin meningkat..kerjaya dah ada..apa lagi yang cheqna tunggu kan??ye kak linda..cheqna tunggu calon2 yang sesuai yang dikenen2 oleh kak linda n sis nita hahahahaha..boleh??hehehehe
ala..cheqna tak kisahlah..cheqna yakin dengan ketentuan yang Allah dah tetapkan untuk Cheqna jodoh cheqna pasti ada..cuma lambat atau cepat n ngan siapa hehehehe..pada cheqna walaupun seringkali diasak dengan soalan2 cepumas bila berjumpa ngan mak2 sedara..sepupu sepapat..kawan2.. soalan2 sebegitu x menjadikan cheqna stress or malas nak jumpa diorang lagi..adatlah kan..habis2 kuat cheqna akan jawab.."ye tuan2 dan puan2..saya akan kahwin pada 30.2 tapi tahunnya tak tahu lagi bila.." ada yang siap nak sedekahkan 10 ekor lembu lagi untuk cheqna..baikkan??
insyaallah jika diizinkan Allah tahun depan pasti cheqna kahwin..doakanlah...tapi kak linda..cheqna tak nak ngan orang yang bagitahu tiap2 malam kena curi tu..x nak x nak..hehehe
tadaaa..

No comments:

Post a Comment

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~