Sep 6, 2009

BaLIk KAmPuNG




Salam semua..



em..Cheqna baru balik dari berpuasa di kampung bersama atuk nenek..mak2 sedara..sepupu sepapat kat Kelantan..berbuka n bersahur ramai2 bes sket..ni tak cheqna hanya berdua je ngan ma..tak meriah lah..huhuhu






so bila kat kampung memang best n meriahla..al maklumlah ramai2..lepas habis kerja hari khamis..cheqna tunggu adik n kami balik lam kul 5pm..perjalanan ke kelantan memakan masa 3 jam sekiranya memandu secara sopan..kalau tidak secara sopan..makanya akan menjadi selama 2 jam..hehehehe..jadi ini bermakna cheqna n ma n adik berbuka di dalam kereta..lebih kurang kul 7pm sampai kat jerteh..so apalagi cheqna paksa adik belanja KFC..hahaha..kami berbuka lam kereta dengan meratah2 ayam KFC itu..

makan sket..so kami teruskan perjalanan ke kampung..hujan lebat yang amat hari tu..jadinya Cheqna menjadi pemandu yang berhemah la..hehehe

area kul 8pm cheqna sampai..sambung makanla..hehehehe

esoknya cheqna ajak ma n mak sedara berjalan2 ke BARAM ( kalau Kak Linda menyebutnya sebagai PARAM..cheqna lak BARAM)..jangan mara aa..hehehe...BARAM stand for what???? Bazar RAmadhanla sayang...hehehehe..





kat Kelantan ni besh sebab makanan murah2 n banyak yang pelik2..tak caya??pernah dengar kuih taik itik????tak pernah??nanti tgk gambo ye..ha..nilah kuihnya..manisnya yang amat...kata ma cheqna..kuih ni..bunga tanjung n jala mas memang manis...cheqna try gak kuih ni..tapi cannot go la..terlalu manis..tapi tak leh lawan manis kak linda la( puji sebab nak duit raya ) hahahaha..



macam2 ada kat BARAM ni..ikan bakar..daging bakar..ayam bakar..orang bakar..hahahaha..kuih2 pun banyak...besh membeli belah ataupun mencuci mata disini..peniaga2 lak jenis ramah tamah..


baliknya kami memang berbuka dengan meriahnya lah..maklumlah ramai2 n tambah lak kami ada 4 askar yang pelbagai karenahnya..mencuit hati lak tu..memang best berbuka begini..kalu kat umah sendiri huhuhu..berdua je ngan ma..alahai..

pendek kata memang best..insyaallah kami balik lagi raya nanti..



jumpa lagi..


tadaaa

No comments:

Post a Comment

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~