Sep 27, 2009

Andai Itu TakdiRnya





Cinta...

manisnya dilamun perasaan itu...

tapi bukan semuanya indah..

ada ketikanya luka yang dirasa terlalu parah..

hingga memaksa diri menjadi gundah...



ntah kenapa kali ni cheqna rasa macam nak meluahkan sesuatu..mungkin sebab baru je pas sembang ngan seorang teman kat selatan sana...dia baru je kahwin..menceritakan tentang xbf dia yang mungkin tak dapat terima hakikat bahawa antara mereka sudah tiada jodoh..



alkisahnya dulu mereka memang sehati sejiwa..memang romantik habis..merancang untuk berkahwin..tapi kita kan hanya manusia biasa yang mampu merancang tapi Allah jua yang maha mengetahui...bukan cheqna nak menangkan teman cheqna ni...tapi memang diakui dia setia tapi yang wat perangainya adalah bekas teman lelakinya..tidak tahu menghargai pengorbanan, kasih sayang yang telah diberikan oleh teman cheqna ni..sewaktu bercinta, teman cheqna banyak berkorban untuk bekas teman lelakinya..bab kata azie " masih terdengar janjimu apapun jadi akulah pilihanmu..hingga sanggup aku singkir cinta yang lain "..memang teman cheqna ni setia habis r..( macam cheqna r ~ iklan jap..puji diri sendiri ) tapi sayang kan..masa ada tak nak hargai tapi bila teman cheqna bawak diri baru hegeh nak hargai..nak menyesal..dah terlambat pun..



bila teman cheqna kahwin dia macam meroyan gak r ( XBF dia la)..macam2 dikatanya..macam2 difitnahnya..tapi teman cheqna ni wat rilek je..tak layan pun..baik dia sibukkan diri pasal perkahwinan dia..

skang ni xbf dia dah tak ganggu kot..cheqna doakan moga teman cheqna tu bahagia sokmo n dengarnya dia skang tgh berbadan dua..alhamdulillah..lupakan kisah dulu..hiduplah dengan bahagia sekarang..

cheqna nak hayati lirik lagu PELAMIN ANGANKU MUSNAH kat sini..kot2 ada yang terkena..

MASIH LAGI TIDAK TERLEWAT

UNTUK AKU UCAP TAHNIAH

DI ATAS KEHADIRANNYA

MENGGANTIKAN AKU

PASTINYA OH HIDUPMU

AKAN LEBIH BERMAKNA

DAN AKU USAH KAU KENANG

WALAU KITA PERNAH BERKASIHAN

MAAFKAN DIRIKU INI

KERNA TIDAK HADIRKAN DIRI

DISEWAKTU HARI PERSANDINGANMU

APAKAH KAU INGIN LIHAT

AIR MATA INI BERCUCURAN

PUASLAH HATIMU KINI

MEMAINKAN PERASAANKU SELAMA INI

MASIH TERDENGAR JANJIMU

APAPUN JADI AKULAH PILIHANMU

HINGGA SANGGUP AKU SINGKIR CINTA YANG LAIN

AKU ANGANKAN PELAMIN INDAH

UNTUK KITA BERDUA SINGGAH

SAYANGNYA SEMUA MUSNAH

KAU BUAT MALAMKU JADI GERHANA

DAN HIDUPKU TIADA MAKNANYA

HANYA BERNYAWA NAMUN TAK BERMAKNA

TERKADANG AKU MERASA MENYESAL

KERNA SETELAH SEHABIS DAYA

AKU CINTA DIRIMU OH KASIH

AKHIRNYA AKU SENDIRI TERSISIH

BISA SUNGGUH LUKA INI

WALAU TAK BERDARAH

cheqna tak de kaitan ngan lagu ni walaupun bekas boipren cheqna dah kahwin lain..dengan alasan KITA TAK SETARAF..cheh poyo je..hehehehe..tapi cheqna redha..sebab cheqna percaya setiap yang berlaku ada hikmahnya..kepantangan cheqna ialah pantang jumpa..eceh.. x delah..cheqna takkan sekali2 membina kebahagiaan diatas kehancuran orang lain..memang cheqna akan elak..lagipun cheqna kan wanita..mesti tahu sedalam mana terlukanya hati seorang wanita lain kalau dilukai or dicurangi or wateber..

cheqna senang je..kalau rasa dah tak nak hargai kasih sayang, keikhlasan, kesetiaan, pengorbanan cheqna..bagitahu je..tak perlu nak berbohong..nak bermuka2..kata sahabat cheqna kita tak perlu rasa sesal andainya kita tak dapat miliki cinta yang kita idamkan sekiranya kita sudah berusaha ke arah itu..so cheqna rasa cheqna dah lakukan yang terbaik..terpulanglah..cuma satu jelah..cheqna tak dapat nak wat pape r sekiranya satu hari nanti cheqna akan jadi macam lagu agnes tu..TERTUTUP SUDAH PINTU PINTU HATIKU YANG PERNAH DIBUKA WAKTU HANYA UNTUKMU..hehehehe masa tu tak payah nak hargai cheqna lagilah coz sekali cheqna rasa terluka selamanya cheqna terasa..

pada cheqna baiklah cheqna mengalah dari terus mengharap sesuatu yang tak pasti kan..hidup masih panjang ( tu pun kalau dipanjangkan umur oleh Allah..insyaallah ) sampai masanya cheqna akan berubah jugak..bersyukurlah dengan apa yang dimiliki..ingatlah semua orang tidak sempurna..kadang2 kita rasa apa yang dimiliki oleh orang lain lebih hebat dari apa yang kita miliki padahal sebenarnya kita lebih beruntung dan bertuah dari orang lain..tapi lumrah manusia kan..tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki..

sekeping hati..bukan senang untuk dijaga..sekali terluka pedihnya terasa sampai bila-bila..mungkin kita beranggapan semua orang suka dengan tingkahlaku kita..tapi rupanya dalam diam dan juga nyata ada insan yang terluka..tegarkah kita membina kebahagiaan di atas kehancuran orang lain???

andai itu takdirnya

ku terima dengan kelapangan di dada

kerana hanya Allah yang maha mengetahui segalanya


2 comments:

  1. amvoiii..

    panjangnyerr entri kali ni yerr..

    urmmm..

    menarik topik ni sebenarnyerr..

    indah bila dikenang tapi jgn sampai jadi belenggu kat jiwa..

    kita pon aderr gak keshah yg mencuit rasa mcm ni..

    :)

    ReplyDelete
  2. aaakkkkaaakkkkk
    wah..
    best kan kalau di kenang..
    dolu2 adikmu ini tak sekuat dan setenang sekarang
    skang ni bila dah lalui pelbagai halangan rintangan dah kuat r tuk hadapi segalanya..
    orang kata..pengalaman mematangkan segalanya kak...
    sila sengeh2 cam kerang busyuk kak..hehehehe

    ReplyDelete

~ thanks sebab sudi tinggalkan komen.....sayang anda semua......~